Mail ING???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja, en als je niet oppast trap je er in... 

Krijg juist onderstaand bericht via email, waar dus niks van klopt, ik heb helemaal geen ING account. :stupid:

Geachte Ing Bank klant,

 


Uit onze gegevens blijkt dat er recentelijk een derde partij/illegale



binnenkomst op uw Online Ing Bank/Account is gedetecteerd.



De beveiliging van uw account is onze primaire zorg, daarom hebben wij



besloten om de actieve toegang tot uw account te beperken. Om deze



wederom te activeren meldt u zich zo snel mogelijk aan via de



onderstaande link, op deze manier behoud u uw toegang tot de rekening.


 


Klik hier voor Ing Bank Online Access.


 


Zodra uw gegevens zijn gecontroleerd en bevestigd, en er noodzaak is



voor verdere activering, kunt u gecontacteerd worden door een



van onze medewerkers om volledige toegang tot uw Online Ing Bank/Account



herstellen.


 


Beveiliging Afdelingen



Ing Bank N.V,NEDERLANDS.


 


Dank u voor het gebruik van Ing Bank Netherlands Internet Bankieren.


 


Copyright © 2001-2014 ING Groep N.V.|Alle rechten voorbehouden.





 
En heb je al op de link geklikt? :applaus: :banaan:

 
Hahahaha... ja ach... onderhand zie je deze al met regelmaat. Dit is nog een slechte versie gezien de taalfouten.

Er zijn hele mooie in omloop, echt goed geschreven, dan moet je echt wel even opletten of het inderdaad van je bank is, want van de Rabo is er ook al een zeer goede imitatie in omloop.

Altijd goed uitkijken dus en nergens op klikken.

 
Alle bankmails doorsturen naar Fraude Helpdesk  "valse-email@fraudehelpdesk.nl"

Ik heb een email adres waar er veel binnen kwamen, na constant doorsturen is het aantal

mails drastisch verminderd., de kans is groot dat zij mij als spammer gaan zien. HAHAHAHA

Het geeft bovendien een lekker gevoel dat die eikels min of meer aangepakt worden.

Multibank

 
Er zijn ook email adressen van de banken zelf. Deze kunnen dan acties ondernemen zoals het phishing domein offline laten nemen (takedown notice).

ING: valse-email@ing.nl

Rabo: valse-email@rabobank.nl

ABN Amro: valse-email@nl.abnamro.com

SNS: valse-email@sns.nl

 
En we hebben er weer eentje...  :stupid:

Geachte SNS klant,

 


De SNS bank besteed veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij dan ook uw aandacht voor het volgende.



Zoals u wellicht al op onze internetsite  en via allerlei  informatie commercials vanuit de overheid heeft kunnen vernemen is de SNS bank afgelopen jaar, samen met veel andere Nederlandse banken het doelwit geworden van grootschalige internetfraude.



Vandaar dat wij de afgelopen maanden een project zijn gestart om dit te bestrijden. Via verschillende wijzen trachten wij dit soort criminaliteit te voorkomen. Om te beginnen willen wij onze klanten correct informeren hoe te handelen in dit soort situaties.



Daarnaast is er door de SNS Bank hard gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.



Er is geconstateerd dat uw online SNS Bank rekening nog niet is voorzien van de nieuwste beveiligingssoftware.



Wij vragen u om deze update zo spoedig mogelijk compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.


 


Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Tevens zal de medewerker u volledig informeren hoe u dient te handelen wanneer een situatie van internet criminaliteit zich tot u mag voordoen.



Wanneer het hele proces voltooid is zult u gewoon zoals u gewend bent van ons gebruik kunnen maken van het online bankieren via mijn SNS.



----------> klik hier om de update te voltooien <------



Alvast bedankt voor u medewerking


 


Hoogachtend,



SNS Bank Afdeling internetbankieren.



Copyright ©2014 SNS Bank NEDERLAND


 
Met een update van de software heb je toch niets te maken?

Dit is de zorg van de bank. Jij hebt daar geen invloed op.

Als jij maar zorgt dat je eigen PC up to date is. Zoiets wordt al verdacht zodra er een link inzit waar je op moet klikken.

Helaas zullen er toch mensen zijn die er in trappen.

 
Ja er zijn er veel, ook nieuwe versies. Deze week kreeg ik er bijvoorbeeld eentje binnen van KPN die aangaf dat ik nog een achterstand had in abonnementsgeld van mijn internet abonnement.

Het zag er allemaal erg echt uit, behalve dus dat je ergens op moest klikken en dat ik geen KPN internet heb gehad. :biggrin:

Maar ze worden steeds slimmer en er komen steeds meer varianten. Die van de update heb ik ook al gehad, ook eentje van een creditcard die geactiveerd moest worden, en van een pincode enzo, en van DHL dat er een pakje onderweg is. Dus ik besteed er geen aandacht meer aan maar meld ze aan de genoemde email adressen en/of wis ze gewoon.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan