CD HD zenders op Sony KD 49X8505B zetten lukt niet.

L

loekio

Ik heb speciaal deze TV aangeschaft omdat er een DVB/S tuner op zit.Ik krijg de CanalDigital HD zenders er niet op.

Heb de instructies op scherm opgevolgd. Automatische afstemmings bereik op volledig en dan Dig.setup---Aut.sat.afstemming---voorkeur sat.---normale scan---CanalDigital HD---volgende---krijg scherm met daarop (ik heb schotel met 4 Lnb’s) Astra 1 19,2e Astra 3 23,5e Astra 2 28,2e Hotbird 13.0e. Maak alles actief door A-B-C-D toe te wijzen. Zet achtereenvolgens op volgorde AAN en laat scannen en zet na scannen van een sateliet hem weer uit en de volgende aan, etc. Met return weer terug. Daarna via Home---Kanaal---Zenderlijst---Voorkeur sateliet naar NPO1 HD. Krijg geen beeld en de mededeling ,,Gekozen programma is niet beschikbaar” Duitse en Engelse HD zenders krijg ik wel en BVN. Ook Mezzo (sd zender) wat een onderdeel is van het CD pakket krijg ik wel. In de strook onder aan het scherm krijg ik wel beeld van wat er op dat moment op de zenders is.

Doe ik wat verkeerd of vergeet ik wat. Wat doe ik na het afstemmen, druk ik op return of Home of wat wel? Graag raad!  :confused:

 
Hoi Loekio,

Die TV ken ik niet, maar misschien heb je HIER iets aan.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de strook onder aan het scherm krijg ik wel beeld van wat er op dat moment op de zenders is.
Ik heb je uitleg gelezen en met name ook door dit stukje tekst, ziet het er naar uit dat je HD abonnement niet geactiveerd is. Dus dat de TV de zenders wel ontvangt, maar dat de kaart ze niet vrijschakeld. Die gedachte krijg ik temeer daar de SD zenders wel gewoon open gaan.

Mijns inziens ligt dit niet aan je TV maar aan je kaart. Heb je ook nog een satelliet ontvanger waarmee je dit testen kan?

Als je meerdere CD kaarten hebt, is dit je hoofdkaart? Gisteren was ik ook bij iemand en daar bleek dat op de tweede kaart het HD pakket ook niet vrijgeschakeld werd.

 
Ik heb een vergelijkbare van Sony 50 inch.

Ik neem aan dat je er wel een CI met geldige kaart ingestoken hebt. Ik heb dat niet gelezen in je bericht.

Het werkt perfect. Alleen de foutmeldingen zijn niet altijd even duidelijk.

 
              De firma Foka, waar ik de Sony gekocht had, stuurde een monteur, die het ook niet voor elkaar kreeg en uiteindelijk de TV meenam. Hij kwam weer terug met het bericht, dat ze alle HD zenders van CanalDigital er op kregen. Maar natuurlijk niet met het gebruik van een Multytenne maar van een andere schotel. Bij ons lukte het weer niet en kwam de monteur tot de conclusie dat de tuner in de TV te zwak was, omdat ik met de Clarke Tech satelliet ontvanger geen ontvangst problemen heb met de Multytenne.

Conclusie: De signalen van de zenders van Astra 3 zijn te zwak (Dat om meer bandbreedte te krijgen, hoorde ik) en de tuner van de TV is ook te zwak. De Sony KD 49X8505B is een door CanalDigital gecertificeerde TV. Dus verwacht ik geen problemen met de ontvangst van de CD zenders. Bovendien is nergens vermeld dat de combinatie Multytenne- Sony KD 49X8505B niet goed werkt. Niet door CanalDigital en niet door Sony!

 
Bovendien is nergens vermeld dat de combinatie Multytenne- Sony KD 49X8505B niet goed werkt. Niet door CanalDigital en niet door Sony!
Dat ben ik niet met je eens ten eerste hebben ze nooit de Multytenne verkocht in hun webshop ze hebben wel een ander Technisat schoteltje verkocht die drie sats kon ontvangen.

Maar onder de sateliet klanten is het al jaren bekend sinds ze op Astra3 de freqenties veranderd hebben naar DVB-S2 8PSK dat die schotel veel te klein is en er maar een spat hoeft te vallen en het signaal is weg ze bieden hem ook niet meer aan de minimum grootte is nu een 64 cm schotel.

Dus als je de Sony TV wilt gebruiken zul je een iets grotere schotel moeten hebben.

 
@aart44

Je verhaal klopt.

Toen de transponders overgingen naar 8PSK kon ik echt op geen enkele ontvanger stabiel beeld krijgen met mijn Multytenne.

Ik heb deze dan ook vervangen door een grotere schotel.

 
Ik heb zelden beelduitval door regen. Ik was altijd wel tevreden over de Multytenne Twin die ik heb. Nu, ander schotel aanschaffen of kabel. Jammer!

 
Wat mij betreft zijn kunnen we discussie nu sluiten, met vriendelijk dank aan iedereen die reageerde.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan