Jump to content
Sign in to follow this  
freggel1

2 schermen 1 computer?

Recommended Posts

Vraagje, ik zag laatst bij familie van mij terwijl ik bezig was aan de pc dat men daar 2 schermen gebruikte...

Vooral voor spellen, maar die schermen waren zo ingesteld dat je met de muis van het ene naar het andere scherm ging, en daar dus verder met een spel.

Ik weet zelf niet hoe dat ingesteld moet worden maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je dit doet.

Het zal volgens mij iets simpels zijn, maar ik wil het wel graag weten.

Het is inderdaad iets simpels. Vroeger deden we dit al door 2 vga kaarten in de pc te stoppen.

Maar met de huidige kaarten is dat eigenlijk al zowat standaard mogelijk. De meeste kaarten hebben tegenwoordig al 2 aansluitingen.

Dat zijn dan 2 DVI, 2 VGA of 1 VGA en 1 DVI aansluiting. Even los van de wat duurdere modellen die ook al een HDMI aansluiting erbij hebben.

Je kunt je tweede scherm op die andere aansluiting aansluiten. Voor de rest is het enkel nog bij je scherminstellingen de juiste opties voor de 2 schermen instellen. Het bewegen met de muis van de ene naar de andere monitor gaat dan al automatisch, daar hoef je niets voor te doen.

Zelf werk ik thuis met een KVM switch om meerdere pc's aan 1 monitor te hangen. Had al lang plannen voor een tweede monitor maar de bouw van mijn bureau laat dat niet toe. Gaat wel nog een keertje komen. Want het is gewoon superhandig als je veel dingen tegelijk doet.

Een KVM switch heb ik ooit gehad, maar die heb ik helaas weer weg gedaan.  :confused:

Maar zoals het er nu voor staat heb ik binnenkort een schermpje erbij waar ik eens mee ga stoeien, een monitor die gebruikt is op een vliegveld in Duitsland, althans dat denk ik want er staat in het scherm Lufthansa...

Het is geen nieuwe maar een 42" scherm voor een paar euro's ( 35 ) als alles goed gaat ga ik dit scherm as zaterdag ophalen, als ik het kan tillen, want hij weegt 37 kilo, en dan eens kijken wat het nog doet en of ik het zgn ingebrande beeld "Lufthansa" er uit krijg.

Het is iig weer een leuk ding om in de hobbyhoek te hangen in het tuinhuis. :D

Je moet toch iets om aan de hobby te blijven...