Valt nogal mee

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Normaal gesproken is het hier met oudjaar een flink geknal van het vuurwerk. Ik moet zeggen dat het met het vuurwerkverbod best wel meevalt. De hond is gelukkig een stuk rustiger dan normaal, maar dat zal vanavond wel niet het geval zijn. Ben wat dat betreft blij als oudjaar voorbij is.

 
Ik hoop het ook voor je hondsbeest, Satshow.

Veel van onze kennissen hebben hetzelfde probleem, en daar schijnen geen pilletjes aan te helpen.

Wij hebben een boxer, en die zijn schijnbaar slecht van hun stuk te brengen, want die reageert helemaal niet. Gelukkig.

Rustige en gezellige jaarwisseling, gr. George

 
Het wordt nu wel wat erger, ze zit continu te hijgen en als het van die harde klappen zijn wil ze op schoot klimmen, laat het niet toe, valt overigens niet mee met een golden retiever op je schoott.

Ook een fijne jaarwisseling

 
Hier is er maar eentje bang, dat is die wat normaliter het felst is. De grootste bangeschijter maakt zich steeds kwaad op het vuurwerk en blaft er tegen, die is totaal niet bang. Best apart zo'n omgedraaide situatie op zo'n nacht.:)

 
Ik moet zeggen dat wij hier een paar keer flink verschrokken zijn, zeker toen er bij ons voor de deur een hoop vlammen te zien waren, toen een knal waar je niet vrolijk van werd, de zgn Cobra, en 5 seconden nadien komen er twee gasten uit een rookwolk gerend!

Het komende uur wat er op volgde was het doodstil. :biggrin:

 
Toen ik vanmorgen wakker werd rond 7.30 uur kwamen er volgens mij nog mensen thuis van het stappen, hoorde nog af en toe een vuurwerk knal en dat voor een dorp.

 
Ik moet zeggen dat het dit jaar goed bevallen is. Verleden jaar was het een crime. Vanaf half november en met name begin december al knallen waaronder zeer harde van het formaat lawinepijl maar dan door bommetjes gemaakt. Je staat stijf in je schoenen.

Vooral op oudejaarsdag waren met met name een overdosis van die slagen die zowel ons alsook onze honden helemaal gek hebben gemaakt vanaf 's morgens vroeg en sommigen nog diep in de nacht (zo rond 04.30 uur).

Heb niets tegen vuurwerk, ben ook jong geweest, maar dat soort slagen gaat te ver en is dan ook niet voor niets illegaal vuurwerk.

Dit jaar was dat vrijwel niet. Wel wat bommetjes maar pas vanaf de dag dat er vuurwerk verkocht werd en dat is best te doen, maar zelfs dat was erg weinig.

Op oudejaarsdag begon het hier echt ongeveer vanaf 17.30 uur, dus half uurtje te vroeg, maar dat moet kunnen. Redelijks siervuurwerk en hier en daar wat strijkers en astronauten en rotjes. Maar die zijn goed verdraagbaar, ook voor de honden.

Vuurwerk gaat snel op dus rond 01.30 was het meeste wel weg. Een enkele verdwaalde pijl en hier en daar nog een bommetje was nog tot pak hem beet 03.00 te horen en daarna niets meer.

Kortom.... dit jaar een goed en rustig verlopen jaarwisseling hier qua vuurwerk. Volgens de politie een 50-tal bekeuringen voor te vroeg afsteken, dat zal ook geholpen hebben.

En de superknallen zoals die lawinepijlen waren alleen even rond 00.00 uur en een erg veel minder dan anders.

Wat mij betreft mag het elk jaar zo gaan, onze hondjes waren er ook blijer mee.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan