Zanger Demis Roussos (68) overleden

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.163
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De Griekse zanger Demis Roussos is in de nacht van zaterdag op zondag op 68-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van k****r.

De zwaarlijvige zanger met de hoge stem kreeg bekendheid als zanger van de groep Aphrodite's Child, die in 1967 werd opgericht.

Roussos werkte daarin samen met Vangelis Papathanassiou, die onder de naam Vangelis bekendheid zou krijgen als componist van filmmuziek. Vooral de eerste single van de groep, Rain and Tears, werd een grote hit. Het was een bewerking van de compositie Canon in D major van de Duitse componist Johann Pachelbel. Ook I Want to Live, een bewerking van het Franse volksliedje Plaisir d'Amour, werd een hit. Daarna begon hij een solocarrière.

De nummers My Friend the Wind en Forever and Ever werden grote hits. In Nederland had hij in december 1973 een nummer-1-hit met het in het Duits gezongen lied Schönes Mädchen aus Arcadia. Roussos verkocht wereldwijd ruim veertig miljoen platen.

Roussos laat zijn moeder, echtgenote en twee kinderen achter.

bron: Telegraaf


 
Jammer om te horen. Eigenlijk nog te jong om al te gaan.

Overigens was Demis Roussos al eerder bekend. Het ging hierbij ook om een samenwerking met Vangelis en anderen in de groep Aphrodite's Child.

Vooral de eerste single van de groep, Rain and Tears, werd een grote hit.
Oepsss... dikke oeps, dikke fout van de Telegraaf, dit was namelijk geen hit van Vangelis maar de grootste hit van Aphrodites Child in 1968.

De groep Aphrodites Child bestond uit Demis Roussos (zang, bas), Vangelis Papathanasiou (toetsen), Lucas Sideras (drums) en Anargyros Koulouris (gitaar). Aphrodite's Child had in de jaren 1968-1971 een aantal hits in Europa, zoals Rain and tears, I want to live, Marie Jolie, It's five o'clock en Spring summer winter and fall. Nog voor het verschijnen van het conceptalbum 666, waarop Roussos nog nauwelijks te horen is, viel de groep uit elkaar.

Weer een goed zanger overleden. Jammer, maar zijn muziek zal voortleven want er zaten de nodige evergreens tussen.

 
Ik zie het nu ook pas, het is niet Rain and tears, maar Tears in Rain, van Vangelis.

Vond het al een beetje gek toen ik het las, want Vangelis is een héél ander genre dan dat van Demis! :stupid:

Maar ik wijk nu een beetje af, Missing is een mooie om naar te luisteren terwijl je terug denkt aan ....

 
Ik luister liever naar zijn aparte mooie stem en

is dan een waardig nummer.;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan