Calimero overleden ( stem van...)

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Het lijkt hier een vast onderwerp te worden in de multimedia, eerder deze week Drs.P

En nu de stem van het piepkuikentje Calimero: 

Stemactrice Corry van der Linden (78) is overleden. Ze werd vooral bekend door haar vertolking van het tekenfilmfiguurtje Calimero. Sinds 1972 was zij de stem van het jonge, zwarte piepkuiken met een eierdop op zijn hoofd.

 


Daarnaast was ze een veelgevraagd hoorspelactrice. Ze brak door in 1959 in het NCRV-hoorspel David Copperfield. Ook had ze een rol in meerdere delen van de detectiveserie over Paul Vlaanderen. Ze werkte mee aan honderden hoorspelen.


 


Smurfin


 


Van der Linden was ook goed vertegenwoordigd bij de Smurfen. Ze was van 1981 tot 1987 de stem van onder meer Klungelsmurf, Dichtsmurf en Smurfin. In TiTa Tovenaar nam ze de pluizige Grobbebol Geeltje en Grobbebol Broer voor haar rekening.


 


Aan Calimero bewaarde ze altijd bijzondere herinneringen. "Omdat Calimero zo lief kon zijn en af en toe boos. Misschien wel omdat ik hem bén", zei Van der Linden jaren geleden tegen nrc.next. Van der Linden overleed begin deze maand.





 
Calimero, leuke tekenfilms. Keek ik altijd naar toen ik nog jong was.

Met zijn bekende uitspraak van "want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk".:biggrin:

Drs. P. inderdaad ook overleden deze week, niet echt een van m'n favoriete zangers. Maar het had wel ergens zijn charme.

Met name het lied over de trojka oftewel

was wel grappig, met name het stukje tekst "trojka hier, trojka daar, overal zit paardenhaar".:)
 
Calimero is ook ergens als eerste mee geweest!!!

Wat had hij op zijn koppie??? 

Een eierdoppie... 

Hij was dus de allereerste met een eipet.  :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan