Panasonic tx-50cxm710 + philips DSR 7141 sat ontvanger canal digitaal

I

irenapieter

Wie kan me helpen,

nieuwe panasonic tx-50cxm710 gekocht en wil hem via hdmi kabel verbinden met philips dsr 7141 echter bij aanzetten van de satontvanger veranderd het rode lampje niet van rood naar groen. Er gebeurt dus niets. Doe ik de hdmi kabel uit de tv of satontvanger verwijderen dan veranderd het lampje wel van rood naar groen en steek ik dan de stekker in de tv of satontvanger

heb ik beeld en geluid. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu telkens de stekker van de hdmi kabel moet uittrekken om verbinding te krijgen????

Groet Piete

 
Beste Pieter, welkom op Satellite Fun.

Allereerst zou het interessant zijn om te weten welk groen lampje je bedoelt. Is dat het aan/uit lampje van de satelliet ontvanger?

Zoja, dan moet dit gewoon aan gaan (groen worden) als je de satelliet ontvanger aan zet, ongeacht of er nu wel of niet een hdmi of andere kabel aangesloten is. Er moet wel een geldige smartcard in zitten.

Wat je kunt proberen is om een andere, misschien nieuwere HDMI kabel te testen (eventueel eentje lenen). Het schijnt dat deze ontvanger namelijk heel kieskeurig is met HDMI kabels.

Wel hebben een soortgelijk onderwerp hier op ons forum gehad, dat kun je hier lezen:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=14073.0

Gebruik van de daar aangegeven tips is uiteraard op eigen risico.

Een andere optie is om met je Philips naar de leverancier van je TV te stappen om te kijken of hij samen met jullie dit probleem kan oplossen, kan immers ook aan de TV liggen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan