Carnaval!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Wij doen er niet veel meer aan maar voor jullie even ter info, mocht ik 1 dezer dagen ietwat vreemd klinken of overkomen, en per ongelijk de verkeerde een ban geef...



 
Leven wij niet in een land waar de vrijheid van meningsuiting gerespecteerd wordt??? 

Ja sorry, maar de optochten hier gaan in op de huidige, vooral politieke, situatie.

En tja dan is de waarheid soms hard!



Carnaval is niet alleen een fijn feestje maar ook een moment om terug te blikken. Zo hebben carnavalswagens vaak een actueel thema. Maar een carnavalsgroep uit Nieuw Heeten is volgens de organisatie hierin iets te ver gegaan. Ze moesten na een waarschuwing van de optochtcommissie hun wagen aanpassen om deel te mogen nemen aan de optocht in het Overijsselse Holten.

 


De carnavalswagen met de tekst 'Wij proberen het vluchtelingenprobleem te bestrijden voordat ze onze vrouwen berijden!’ en een vlag met 'Alaaf Akbar' van carnavalsgroep Master Beren wilde zaterdagmiddag mee doen aan de optocht in Holten. Maar de teksten op de wagen gingen volgens de optochtcommissie te ver. Daarom is na overleg de vlag verwijderd en hebben ze de tekst 'Voordat ze onze vrouwen berijden!' afgeplakt De carnavalsgroep is ook van plan om zondag in Nieuw Heeten en Heeten en maandag in Broekland mee te gaan in de stoet. Of de teksten daar wel zichtbaar zullen zijn, is nog niet bekend. Vorig jaar kozen de wagenbouwers ook al voor een controversieel onderwerp. Ze maakten toen een raket met de tekst 'IS met hun rare fratsen, we zullen deze raket eens in jullie anus batsen'.
:biggrin: :stupid:

 
Nou ik wens alle carnaval vierders een paar fijne dagen zelf doe ik er niet aan mee maar ga morgen wel even naar de optocht in Hoogland kijken. :bier: :bier:

 
Ik doe ook niet aan carnaval en ga misschien maandag naar een optochtje kijken maar dat is meer bij vrienden gewoon even gezellig bij elkaar zitten, de optocht komt daar langs de deur. :)

Maar het klopt Carnaval wordt van oudher gebruikt om vanalles en nogwat op een ludieke manier aan de kaak te stellen, dus ook actuele zaken, politieke zaken, noem maar op. Dat moet ook kunnen met carnaval!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan