Nokia Mediasat 9302 S en aparte dingen ontvangen

radio749

New Member
Lid sinds
17 jan 2013
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Ben altijd al gek geweest om dingen uit de ether binnen te halen die niet iedereen zomaar binnenhaalt.

Ik heb nu van iemand een satelliet set gehad die hij gebruikte bij zijn caravan.

De set bestaat uit een schotel voorzien van standaard , twin NLB, satelliet finder en een Nokia Mediasat 9302 S ontvanger.

Echter zitten er geen kaarten erbij :-(

Ik ben helemaal niet meer thuis op het gebied van satelliet ontvangst en de leuke mogelijkheden.

Dus ben ik benieuwd naar de mogelijkheden die er zijn met deze set evt na een aanpassing.

Het gaat mij erom om dingen te ontvangen die niet binnen het standaard pakket van Ziggo zitten.

Of het nu gaat om regieverbindingen, audio, telefoon. pc verbindingen

Hoop dat een van jullie mij op weg kan helpen.

Uitbreiden dmv een grotere schotel / andere ontvanger / andere NLB kan altijd nog overwogen worden naar wat de mogelijkheid dan is.

 
Ik denk dat je deze ontvanger beter de kliko in kunt gooien en op zoek kunt gaan naar een andere camping ontvanger, zoals bijv. een Dreambox 7000 of 7020. Heb er hier nog wel een paar staan.

Als ik het me goed herinner is de Nokia 9302S gelijkwaardig aan de Strong 8000 en moet ook die firmware gebruikt worden om hem te patchen. Is al weer een tijd geleden.

De zaken die niet iedereen uit de ether haalt zijn op satelliet gebied of het algemeen feeds. Dan zou je eens contact moeten zoeken met onze feedhunter L. Oosterhoff als je daar wat meer over wilt weten.

Maar zaken als telefoon verbindingen kun je wel vergeten, in dat bereik zit alleen gsm en dat is digitaal en gecodeerd.

PC verbindingen, hmmz... misschien is er iets op te vangen van pc verkeer betreffende internet via satelliet maar dat zou dan alleen het retourkanaal zijn en volgens mij is dat ook gecodeerd en dat zal niet met deze ontvanger lukken bij mijn weten.

Regieverbindingen, die vallen onder de noemer feeds. Deze waren vroeger vrij leuk te ontvangen als je een draaibare schotel had op diverse satellieten. Helaas is men deze ook al gaan coderen, dus de vraag is wat daar nog van over is.

Misschien dat een van onze leden daar nog antwoord op heeft.

Hoe dan ook is deze ontvanger daar voor zover mij bekend niet geschikt voor.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan