Hoe het best een dual tuner aansluiten ?

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo, nogmaals..

Ik had vroeger een Philips sat receiver met 2 tuners, daar was het simpel, 1 tuner was programmas bekijken, andere was om opnames te maken. nu zie ik op mijn nieuwe tuner ( Sab triple tuner HD ) dat er verschillende mogelijkheden zijn. En tot hiertoe kom ik er niet uit, ttz 1 keer hebben opnames gewerkt, maar in die tijd kon ik geen andere programmas kijken. Mijn vraag is wat is de beste weg om 2 LNB aan te sluiten ? Ik heb momenteel een schotel met 3 LNB's, waarvan ik er een ga verwijderen, dus 2 LNB's in de toekomst. De manual van mijn receiver zegt ofwel 1 LNB per tuner ofwel de 2 LNB's met een switch op 2 tuner en daar dan verder een loop naar tuner 1. Maar die laatste oplossing heb ik geprobeerd en hier loopt het fout. Het doorlussen versta ik niet zo goed.

207p5rt.jpg


33zbuxs.jpg


 
Persoonlijk zou ik zeggen dat de beste manier is zoals je dat op tekening twee ziet. Dus 1 schotel/lnb per tuner.

Dan heb je 1 tuner om te kijken en de andere om op te nemen.

Je kunt ze dan beiden dezelfde instellingen geven. Dan kijken ze naar dezelfde satelliet. De truuk is dat de tuner ook begrijpt dat hij tuner 2 dan moet gebruiken voor de opnames.

Of dat automatisch altijd wel goed gebeurt is mij niet zo bekend. Mij is dat ooit gelukt met een draaibare schotel en een vaste opstelling op een Xtrend ET9000 met twee tuners. Ik weet alleen niet meer exact hoe ik dat toen gedaan heb.

 
Black Tiger, ik ga dat zo proberen volgende week, ik versta enkel niet als ik bv op de tuner die Astra ontvangt  wat opneem, kan deze tuner dan nog andere kanalen van Astra weergeven ? MAW kan ik kijken en opnemen tegelijk ?

Op een ander forum ( sorry... ) heb ik deze tekening gezien zoals ik nu mijn configuratie heb, enkel 1 LNB meer en dat is volgens de handleiding niet mogelijk, max 2 per switch. Ik heb het eenmaal in orde gekregen maar kon dan enkel opnemen en niets anders kijken. En dan weer beginnen experimenteren met alle verschillende mogelijkheden. Niet simpel vind ik.. In het slechtste geval kan het natuurlijk ook allemaal aan de derde LNB liggen, dus die gaat er zeker af als test volgende week.

ok7jsz.jpg


 
switch 1/4 kunnen 4 lnb in en 1 uit naar ontvanger

2 naast elkaar en je kunt 4 lnb's op beide tuners krijgen en dus 1 zender opnemen en de ander kijken mits de tuner goed staat ingesteld

 
Ik heb de installatie zoals je aangeeft in de laatste tekening(van dat andere forum), maar dan met 3 lnb's.

Ik laat de receiver zelf bepalen welke tuner hij gebruikt voor opname.

Als hij gaat opnemen kan ik gewoon naar elke zender kijken welke ik wil.

Dit werkt prima.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan