Banken???? Grrrr....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar een stel ratten zijn het!!!! 

Ik weet wel hun stellen de regels op, en er gebeurd iets waar ik bang voor was, maar misschien weet iemand van jullie een middenweg? 

Even mijn situatie uitleggen: 

Het huis van mijn ouders staat momenteel te koop, en Freggeltje heeft erg veel zin om dat te kopen, maar het zal niet meevallen.

De waarde van mijn huis en dat van mijn ouders is voor mij ongeveer gelijkwaardig, althans gezien de vraagprijs, maar het mijne is een hoekhuis, en het ander een vrijstaand, maar voor het huis wat ik nu bezit heb ik in de periode dat de huizenprijzen torenhoog waren, €23:000 meer betaald dan dat het nu getaxeerd is voor de verkoop ( 90m2 grond erbij en wat geld voor de verbouwing daarvoor, schutting e.d. ) .

Dus nu is het zo dat op dit huis de hypotheek zit, en bij de aankoop van een ander huis moet je een nieuwe hypotheek aangaan, in mijn geval lager dan de huidige hypotheek, maar hierdoor blijf ik met een "restschuld" zitten, van, tja, precies het bedrag wat ik toen geleend heb minus de aanschaf van de andere woning.

Ik kan dus, als er een nieuwe hypotheek afgesloten wordt, het spaardeel van de oude hypotheek gebruiken om de restschuld af te lossen. 

Kijk ik dan naar het bedrag dat geleend moet worden dan kom ik wat de maandlasten betreft een flink stuk lager uit, maar dan moet ik eerst een babbeltje maken met onze ouwe, wat zijn prijs voor mij is, was vroeger geen brave, dus hmmmzzzz. :biggrin:

Dan denk je ik heb jaren trouw betaald, een hoop gespaard, en dan pakken ze je geld op deze manier af???

iemand enig idee hoe dit anders op te lossen is??? ( Buiten nog meer fietsen te verkopen. )

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan