Voor de Trappistenliefhebbers onder ons.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ben jij bier- én fietsliefhebber? Nieuwe fietsroute voert langs 5 trappistenkloosters

ZUNDERT -  Voor mensen die van trappistenbier en fietsen houden, is een nieuwe fietsroute uitgestippeld. Die voert langs vijf abdijen in Brabant en Vlaanderen. Het routeboekje is sinds maandag te verkrijgen.

De route is in totaal 334 kilometer lang, maar is opgedeeld in 6 deelroutes. Fietsers die de route volgen, komen langs de trappistenkloosters in Zundert, Hoogstraten, Westmalle, Tilburg en Achel. Bij de abdijen kunnen mensen terecht voor trappistenbier. Bij enkele kloosters worden ook andere producten gemaakt, zoals kaas, jam. chocolade, honing en kaarsen.

Iedere deelroute heeft een eigen thema. Een daarvan is bijvoorbeeld 'Beleef Zundert in de voetstappen van een monnik'. De routes gaan door natuurgebieden, maar ook door dorpjes en langs of door steden. Ook is het mogelijk om bijvoorbeeld een brouwerij of een museum te bezoeken.

Er is ook een video gemaakt met een impressie van de route:


 
En als je geen fiets hebt voor deze tocht, da's geen probleem. Bij onze beroemde fietsendief in Zundert zijn er zat te krijgen. :biggrin: :biggrin:

 
Da dacht ik wel!  Ik vindt het zelf een lange tocht, maar misschien is hij met de auto ook te rijden, want je praat toch over een fietstocht van meer dan 300 kilometer. 

Hetzelfde als wat ik gisteren een klein stukje gereden heb met de auto, De smokkelroute, toen wij van s Hertogenbosch kwamen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan