Dreambox dm800hd pvr - GSO (geen signaal)

rivella1985

New Member
Lid sinds
19 sep 2016
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
2017
Beste allemaal,

Ik heb zojuist een nieuwe woning betrokken met een zogenoemde GSO installatie op het dak.

Ik heb mijn dreambox die ik hiervoor gebruikte laten aanpassen aan de nieuwe satelietposities zoals ontvangen van de vorige bewoner (zie bijlage).

In de shop werkte alles goed maar eenmaal thuis aangekomen en aangesloten met de coaxkabel op de gso aansluiting krijg ik geen signaal en krijg ik elke keer de melding afstemmen mislukt. Heb al een netwerktest gedaan en alle 4 de vinkjes zijn groen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Kan iemand me helpen.

Bedankt alvast.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat hebt u gekregen?

In uw woonkamer hebt u 3 aansluitmogelijkheden:

1-  Radio

2-  TV

3-  Satelliet

Met de aansluiting voor  Radio en TV is niets gewijzigd!

Op de Satellietaansluiting hebt u 5 satellieten/schotels gekregen:

1-  Astra 1 op positie 19,2

2-  Astra 3 op positie 23,5°E

3-  Astra 2 op positie 28,2°E

4-  Hotbird op positie 13,0°E

5-  Turksat op positie 42,0°E

Kan IEDERE decoder werken met deze opzet?

NEEN! Niet iedere decoder kan werken met deze opzet. U hebt een decoder nodig die minimaal de volgende zaken ondersteunt:

1-  Barry 1 b.v. de mogelijkheid om meerdere (nu 5 en later :cool: LNB’s in te stellen;

2-  Barry 2 b.v. de mogelijkheid om committed/un-committed te kiezen;

3-  Barry 3 b.v. de mogelijkheid om DiSEqC 1.2 in te stellen;

Hoe stel ik mijn decoder in?

Indien u gebruik wilt maken van alleen Astra 1 (19,2°E), Astra 3 (23,5°E), Astra 2 (28,2°E) en Hotbird (13,0°E)

Positie 1 Astra 1 (19,2°E) POSITIE 1.0 POORT A/1

Positie 2 Astra 3 (23.5°E) POSITIE 1.0 POORT B/2

Positie 3 Astra 2 (28.2°E) POSITIE 1.0 POORT  C/3

Positie 4 Hotbird (13,0°E) POSITIE 1.0 POORT D/4

Indien u gebruik wilt maken van alle satellietposities ( Astra 1 (19,2°E), Astra 3 (23,5°E), Astra 2 (28,2°E), Hotbird (13,0°E) en Turksat (42.0°E))

Positie 1 Astra 1 (19,2°E) Committed Positie 1 /A Un-Committed 1

Positie 2 Astra 3 (23.5°E) Committed Positie 2 /B Un-committed 1

Positie 3 Astra 2 (28.5°E) Committed Positie 3 /C Un-committed 1

Positie 4 Hotbird (13°E) Committed Positie 4/D Un-committed 1

Positie 5 Turksat (42°E) Committed Positie 1/A Un-committed 2

De naam van de DiSEqC of poort kan ook anders heten, kijk dan even uw handleiding na of even zoeken op internet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Rivella, allereerst welkom op Satellite Fun.

Ik heb even beide posts aangepast. A.u.b. geen size en font tags gebruiken, dat staan wij niet toe.

Tabellen werken hier niet. Dus ik heb ook de tekst in de tweede posting aangepast zodat hij duidelijker en overzichtelijker is, want met alle codes er tussen was het een beetje onoverzichtelijk geworden. ;)

Met GSO heb ik zelf weinig ervaring maar er zal vast iemand anders je op weg kunnen helpen. Misschien helpt het ook al indien je kunt zeggen welke firmware (software) je op de Dreambox hebt geinstalleerd.

 
Denk dat je in de de optie geavanceerd moet inschakelen voor deze GSO en dan met name de DiCeQs 1.1

Kom je er niet uit stuur een pb

 
Denk dat de topic starter inmiddels weer verhuisd is....20-09-2016

 
Nja, dat is niet zo erg, zo kunnen mensen die het later lezen dit ook nog als oplossing proberen. En het zijn net pas iets meer dan 3 maanden, kan nog net. ;)

Leuk je weer te zien Wing!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan