Hebben wij weer.

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Vandaag een brief van de KPN, waar wij meerdere telefoonlijnen hebben, ontvangen

dat wij overgezet zijn naar een andere provider.

Na veel navraag, 30 minuten aan de telefoon, bij de KPN bleek dat belcentrale te zijn.

Wij weten hier niets van, sterker nog wij hadden nog nooit van belcentrale gehoord.

Direct belcentrale bericht met het dringende verzoek direct alle lijnen terug te

zetten naar de KPN omdat wij niets hebben gevraagd of aangemeld.

Wie of wat dat dan wel gedaan heeft horen wij misschien nog, voorlopig alleen

ontvangstbevestiging van de email van belcentrale ontvangen.

Misschien doen ze het zelf wel. Geen idee.

Idioot dat iemand anders dat zo maar kan regelen voor een ander.

Ik overweeg om aangifte te doen want dit is te gek voor woorden.

Wordt hoogst waarschijnlijk vervolgd met nog een hoop gedoe.

 
Inderdaad een zeer bijzondere geval zeg.

Het eerste wat ik zou willen weten van de KPN is met wie ze dan 'wel' hebben zitten communiceren is er bijvoorbeeld sprake van identiteitsfraude?

 
Even een correctie want het is niet de KPN die communiceert met diegene die het allemaal heeft gewijzigd maar het is die andere provider de 'belcentrale' die aan de KPN doorgeeft dat alles overgezet moest worden. Die zal dus bewijzen moeten aanvoeren hoe de overeenkomst tot stand is gekomen.

 
Volgens de KPN-medewerkster gebeurt het wel vaker dat mensen

"Out of the Blue" bij belcentrale ongevraagd zijn onder gebracht.

Ik heb even op google gezocht op belcentrale, meerdere problemen

met de belcentrale.

In en in triest zulke bedrijven.

 
Dit lijkt een beetje op een geval, dat ik hier in Finland enige jaren terug had, met de grootste provider , Sonera.

Opeens bleken onze 4 telefoonaansluitingen overgezet te zijn naar een "goedkoper en passender" abbonnement voor ons, zonder dat wij van iets wisten...

De jongens hadden een gelimiteerd bedrag per maand, en mijn telefoonkosten waren diverse maanden niet hoger dan €2,- .

Dan zou dus voor mij een abbo van €7,- per maand goedkoper zijn....- want dan zou ik per maand 500 sms'sen "gratis" kunnen verzenden...

Met de mij eigen voortvarendheid heb ik geprobeerd een gecorrigeerde rekening te krijgen, maar buiten diverse waardebonnen, bij elkaar t.w.v. €150,-, leverde dat niets op. Klanten service had geen recht rekeningen te veranderen, en reageerde dus na enkele maanden maar niet meer, op emails of aangetekende brieven.

Pas na het inschakelen van een advokaat kregen we een antwoord: " Waarom mhr. Van E. zoveel ophef maakte over zo' n klein bedrag... ?"

-En het aanbod, dat we die maand gratis mochten telefoneren....

Op dat moment had ik al, vanwege contract breuk, ons abbonnement opgezegd, en een andere provider genomen.

Toen werden we aan een opzegtermijn gehouden van 3 maanden, wat volgens de wet, en het feit, dat wij Sonera al jaren hadden, hoogstens één maand mocht zijn...

Ook dat werd touwtrekken, waarbij onze advokaat zo goed meeholp, dat ik telefoon- en advokaatkosten maar betaald heb, om van het gezeur af te zijn...

( De advokaat wist vanaf het begin mijn insteek, accepteerde de zaak, maar na enige tijd leek het wel, of hij de zaken van Sonera behartigde... Dus was het nutteloos hem verder met deze zaak te laten gaan.)

Omdat Sonera de enige provider hier van internet was, heb ik dat nog jaren moeten afnemen. Afgelopen lente kregen wij echter glasvezel, en kon ik andere provider nemen....

Maar ja, eenieder van ons zal wel enkele van dit soort ervaringen met " klanten service" kennen, en weten, dat je als klant de kans loopt, door grote maatschappijen

als rotte vis behandeld te worden...

Naschrift: Onbegrijpelijk, dat ik me nog kan opwinden ? over wat jaren terug gebeurd is.... ?

Ik wens niet dement te worden, maar beetje geheugen verlies zou soms welkom zijn... ? gr. George

 
Multispeed zei:
Volgens de KPN-medewerkster gebeurt het wel vaker dat mensen

"Out of the Blue" bij belcentrale ongevraagd zijn onder gebracht.
Er bestaat een geschillen commissie en als je aantoonbare schade hebt opgelopen dan zou je daar een klacht over kunnen indienen. Misschien dat jij jouw tijd die je er aan besteed hebt om kan zetten in schade?

Alleen lijkt het erop dat de belcentrale niet is aangesloten bij de geschillencommissie maar je zou even kunnen bellen?

 
In en in triest zulke bedrijven.
Ja als ze het expres doen wel. Maar er zijn ook altijd "grappenmakers" (ik noem het eerder aso's) die je opgeven voor zoiets, net zoals "leukerds" email adressen van iemand bij sexsites, koopsites, spamsites etc. gaan opgeven.

Maar belcentrale is hier niet de enige boosdoener.

Mijns inziens ligt hier de fout zowel bij Belcentrale.nl alsook bij KPN maar toch hoofdzakelijk bij KPN.

Ik ben namelijk even gaan kijken bij belcentrale.nl en om de boel daar om te zetten heb je (zakelijk) het volgende nodig:

Organisatie: *

Voornaam: *

Achternaam: *

Geslacht: * man/vrouw

E-mailadres: *

Telefoonnummer: *

Dit zijn gegevens waar elke "grappenmaker" wel achter kan komen.

Maar dan stond dit nog in de porteringsprocedure bij Belcentrale:

Het is van groot belang dat u de laatste factuur van de juiste "latende" Telco opstuurt (uw huidige leverancier)
Dit is waar de fout bij Belcentrale ligt. Als jullie niets aangevraagd hebben, dan houden ze zich niet aan hun eigen procedure want dan kunnen ze ook geen laatste ontvangen hebben van je.

KPN is echter degene die de lijnen vrij moet geven en er kan altijd wat mis gaan ergens of fouten gemaakt worden, zeker met geautomatiseerde systemen, daarom is het dus ook van groot belang dat de huidige provider (in dit geval dus KPN), een bevestiging stuurt naar de klant of nog beter een verzoek tot bevestiging van verhuizing.

Dat is hier ook niet gebeurt.

Overigens was een buurman een aantal huizen verderop plots eens overgezet naar Oxxa. Die waren wel aan de deur geweest en hij had wel even gepraat met ze maar vond de aanbieding niet interessant en wilde dus niet overstappen, heeft ook niets aangenomen of getekend.

De maand er op kreeg hij opeens een factuur van Oxxa, terwijl hij bij Essent zat en nog zou moeten zitten. Die weigerde hij uiteraard te betalen. Hij heeft Essent gebeld want hun factuur moest nog komen en die zagen gelijk dat er wat is was en Essent heeft het verder geregeld.

Maar zo zie je wel dat het toch erg belangrijk is om bevestigingen te krijgen. En aangezien email adressen soms niet (meer) bestaan is het ook het beste dat in dit soort gevallen bevestigingen dan wel verzoeken daartoe per reguliere post gestuurd worden.

 
BT,

Ik weet dat er zulk soort grappenmakers of aso's zijn.

Maar vaak moeten wij dan actie ondernemen hopen

op de welwillendheid van het betrokken bedrijf.

Via google ontdekt dat er niet altijd positief over deze

belcentrale wordt gereageerd.

Uiteraard ook via het KPN Zakelijke Forum het probleem

gedeponeerd in de hoop dat het iets oplevert.

M.i. is de oplossing dat de KPN pas overzet zodra ze de

klant er mee heeft instemt.

 
M.i. is de oplossing dat de KPN pas overzet zodra ze de klant er mee heeft instemt.
Da's exact wat ik bedoel. De huidige provider, ongeacht welke, moet eerst zorgen dat er ook bevestiging is van de klant en niet zomaar gaan overzette omdat een externe provider een aanvraag doet.

 
Black Tiger zei:
M.i. is de oplossing dat de KPN pas overzet zodra ze de klant er mee heeft instemt.
Da's exact wat ik bedoel. De huidige provider, ongeacht welke, moet eerst zorgen dat er ook bevestiging is van de klant en niet zomaar gaan overzette omdat een externe provider een aanvraag doet.
Volkomen juist, zoiets zou je ook bij de geschillencommissie kunnen neerleggen.

 
Deponeren bij een Geschillencommisie doe ik, maar

pas nadat ik terug sta bij KPN, kan ik namelijk het

gedoe meenemen wat ik heb moeten doen om van

belcentrale af te komen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan