Jump to content
Sign in to follow this  
Jan de Boer

Philips DSR7141 probleem

Recommended Posts

Jan de Boer

Hallo,

ik ben nieuw hier in dit forum en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik bezit een Philips DSR7141 satellietontvanger en heb regelmatig het volgende probleem. Als we zitten te kijken bevriest het beeld ineens. Tot nu toe kwam dat af en toe een keer voor. Gisteren was het ineens drie keer in een half uur. Dat begon me redelijk de keel uit te hangen. Wat is er met die ontvanger aan de hand, hebben meer mensen hier last van? En wat kan ik doen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Jan de Boer

Black Tiger

Beste Jan, allereerst welkom op Satellite Fun.

Persoonlijk ben ik niet zo thuis met de Philips ontvangers, andere gebruikers vermoedelijk wel.

Wat men sowieso kan proberen is om een fabrieks reset te doen en daarna te kijken of het probleem over is.

Bevriezende beelden kan echter ook andere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld als sneeuw en/of onweer in de lucht hangt, of dat om welke reden dan ook de schotel ietwat verschoven is. Digitaal luistert namelijk ontzettend nauw en een millimeter kan al alle verschil uitmaken.

Vandaar dat het belangrijk is om te controleren of de signaalsterkte en signaalkwaliteit nog goed is, dus kun je eventueel bij een antwoord vermelden.

Greetings, Black Tiger

Bones

Hoi Jan,

Ook namens mij welkom op dit board.

Er is op 25 augustus een update in die ontvanger geschoten om de beveiliging op te schroeven; helaas zitten de door jou genoemde bugs in die nieuwe update.

Het board "Satellietforum" staat vol met de door jou genoemde klachten.

CanalDigitaal heeft beloofd dat er een nieuwe update zal komen, maar wanneer is nog onbekend.

GROETJES, Bones

NanoXX 9800HD, Philips 7141, Scorpion Universal Quad Lnbf 0.1, Lenson Heath 80 cm, Stab Italia Rotor HH100

Jan de Boer

Hartelijk dank Black Tiger en Bones.

Weet Bones misschien ook hoe ik de vorige versie van de firmware terug kan zetten? Dan maar iets minder beveiliging.

Groet, Jan de Boer

Bones

Hoi Jan,

Alleen CanalDigitaal in samenwerking met Nagra kan dat volgens mij;

Lees HIER het artikel.

GROETJES, Bones

NanoXX 9800HD, Philips 7141, Scorpion Universal Quad Lnbf 0.1, Lenson Heath 80 cm, Stab Italia Rotor HH100

marie

De uitleg van Bones is duidelijk, als je probleem in soft zit.

Bij topic 2 in HD ontvangers heeft iemand ook problemen, en staat zijn schotel niet goed genoeg uitgericht, om update te krijgen.

Vereiste is, dat 19.2 E. doorkomt!    -Al wil je de HD zenders op de 23.5 ontvangen.

Ergens wordt ook melding gemaakt, dat trafo slecht is, en daarom stroomvoorziening probleem veroorzaakt.

Gr. George

Bones

Lees dit net op een ander forum:

Zet de beeldscherm instelling op 1080i ipv op auto en je bent van de vastlopers verlost.

In je DSR dus!

(ik weet niet of dit werkt, ik heb dit gewoon gecopieerd vanaf een ander board).

@edit BT: even een echte quote er van gemaakt.

GROETJES, Bones

Bones

Thanks BT!

GROETJES, Bones

Bones

Hoi Aart,

Weet je ook via welke zender en via welke sat dit gebeurt?

In ieder geval hartelijk dank voor je melding.

GROETJES, Bones

Jan de Boer

Hartelijk dank voor alle reacties. Het probleem schijnt zichzelf weer opgelost te hebben. We hebben na die ene dag geen storingen meer gehad.

Groeten,

Jan de Boer