De koning ging vissen

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Er was eens een keer een koning die wilde gaan vissen.

Hij riep zijn Koninklijke weerman bij zit en vroeg hem een weersvoorspelling te geven.

De weerman verzekerde hem dat er geen kans op regen was de komende dagen.

Dus ging de koning samen met zijn vrouw, de koningin, vissen.

Onderweg kwamen ze een boer met zijn ezel tegen. Toen deze de koning zag, zei hij "Uwe Majesteit, u kunt beter meteen terug gaan nar het paleis want ik verwacht zo dadelijk een behoorlijk fikse regenbui".

De koning was attent en beleefd en antwoordde: "Ik heb de paleis weerman hoog in mijn vaandel. Hij is een zeer geleerde en ervaren professional. En daarnaast.... ik betaal hem een zeer hoog loon. Hij gaf me een heel andere voorspelling. Ik vertrouw hem volledig en zal dus mijn weg vervolgen."

Korte tijd later viel er een stromende regen uit de hemel. De koning en koningin waren drijfnat. Hun gevolg gniffelde toen ze hun in zo'n doorweekte toestand zagen.

Woedend ging de koning terug naar het paleis en ontsloeg de weerman op staande voet!

Daarna sommeerde hij de boer naar het paleis en bood hem de prestigieuze en zeer goed betaalde baan van Koninklijke Weerman aan.

De boer zei: "Uwe Majesteit, ik weet niets over weersvoorspellingen. Ik verkrijg mijn informatie van mijn ezel. Als ik zie dat mijn ezel zijn oren laat hangen, betekent dit met zekerheid dat het zal gaan regenen."

Dus nam de koning de ezel in dienst.

En aldus begon het gebruik om domme ezels in overheidsdienst te nemen en ze op de hoogste en meest invloedrijke posities te plaatsen!

:cool: ;) :rolleyes:

 
Had die Ezel soms een beetje gele kop haar en balkte hij doorlopend? Laat mij aan iemand denken.  :eek:

 
Bak met ellende.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan