Jump to content

Recommended Posts

Ik snap er niks meer van, ben deze week weer maar eens tussendoor bezig met mijn draadloos internet, en niks wat ik maar probeer lukt??? 

 

nou log ik vanmiddag in mijn router, een Sitecom X8 AC 1750, en zie dat ding in AP staan, wil dat dan ook zeggen dat hij in accespointmodus staat? 

 

Zoja, dan is dat niet goed, maar er is een probleem, ik krijg dat ding niet terug in de fabrieksinstellingen.

 

Kan er dus een firmwareprobleem zijn, of moet ik gaan denken dat de router niet goed meer is? 

 

 


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post
en zie dat ding in AP staan, wil dat dan ook zeggen dat hij in accespointmodus staat?

Vermoedelijk wel, ligt er aan waar en hoe je dat ziet.

 

Hard reset? Zit er een OPS knop op? Zoja dan die 20 seconden ingedrukt houden. Als er 2 knopjes op zitten (2.4 en 5 ghz) dan beiden tegelijk ingedrukt houden voor 20 seconden.

En in beide gevallen 2 minuten wachten totdat de router weer helemaal opgestart is.

 

Zou eigenlijk ook in je handleiding moeten staan. Nog niet gekeken? Of lukt het niet met de daar omschreven methode?

Evt. firmware upgrade proberen indien die voorhanden is.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Die knopjes heb ik al ingedrukt, staat idd in de beschrijving, maar hij blijft ingesteld staan zoals ik hem voorheen ingesteld had?

Waar ik dat zie staan, bij basisinstellingen volgens mij, zowel bij 2,4 als 5 staat AP, en klik ik dan op het pijltje dan zie ik geen andere mogelijkheid.

 

Maar ik snap niet hoe dat ding in de AP-modus komt?

Ik heb dat ding een paar weken geleden verhangen naar een betere plaats in de kamer in de hoop dat het beter ging, maar het gaat eerder slechter.

 

Morgen maar eens verder gaan hoe ik terug kom in de fabrieksinstellingen, en anders gaan we toch iets anders halen, want dit wordt ik een beetje heel erg beu dat apparaten niet doen wat er in een beschrijving staat.

 

Mocht er een andere aangeschaft worden, wat is dan een goede? ( het gaat even niet om wat ze kosten, al is het €400,- ) Ik wil gewoon een goede router met een goede dekking in een gewoon huis.


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post

Die knopjes moet je wel erg lang ingedrukt houden nadat je de router aanzet.

 

Dus indrukken, aanzetten en dan ca 30-60 seconden ingedrukt houden


groet,

 

the matrix

Share this post


Link to post

Ga ik morgen proberen. ;)

 

Even een edit: Dat is dus wat ik wellicht verkeerd doe, ik zet dat ding niet af voordat ik 1 of 2 knopjes ingedrukt houdt?

 

Ik kijk dit nog eventjes af, en anders gaan we maar eens een kratje bier halen, en mijn maatje B eens inschakelen, voordat de routers en repeaters en accespoint door de kamer naar buiten vliegen. :D


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post

Hehe, de boel werkt eindelijk naar mijn zin!

 

Vandaag even naar de Mediamarkt gefietst en een nieuwe router gekocht, een TP-link AC1350.

 

Boven en buiten nu eindelkijk een goed bereik, Freggeltje is weer happy. :banaan:


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post

Kijk da's mooi.

Maar hoe oud was die Sitecom? Want ik neem aan dat je weet dat er 10 jaar garantie op Sitecom routers zit?


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Amper een jaar denk ik, maar ik heb daar geen bon van, had hem via Marktplaats gekocht.


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post

Maar toch heb ik nog 1 dingetje wat voor Ziggo wordt denk ik?

 

Ik heb alles vervangen, kabels, pc en zoveel als mogelijk rechtstreeks aan het modem van Ziggo.

 

Ik deed vanmiddag een speedtest op het draadloze gedeelte, en werd daar best wel vrolijk van, op de meeste plaatsen in en om het huis dik boven de 100 mbps.

 

Maar toen ik de bekabelde test deed, zat ik op dezelfde snelheid, terwijl er 300 mbps moet zijn??? 

 

Even naar het modem, en de kabel van de switch waar de vaste pc aanhangt eruit er weer er terug erin, en jahoor dik over de 300!

 

Moet ik dan de conclusie trekken dat het modem van Ziggo hapert? Want alle utp-kabels zijn nieuw.

 

 

Zo en nou rap naar bed, de halve werkweek zit er weer op, morgen eieren koken, en kippen bakken waar ze uitkomen, lekker vreten met Pasen. :D


Happy Funboardin'

Share this post


Link to post

Speedtest moet altijd techtstreeks op een van de lanpoorten van het modem gedaan worden. En gebruik zeker niet de speedtest va ziggo..

 

Ookla speedtest is prima maar zelfs daar vind je servers met zeer trage  snelheden.

 

 

 

www.speedtest.net


groet,

 

the matrix

Share this post


Link to post
maar ik heb daar geen bon van, had hem via Marktplaats gekocht.

Volgens mij maakt dat niet uit. Garantie kunnen ze ook aflezen a.d.h.v. het serienummer dus informeren kan geen kwaad.

 

Moet ik dan de conclusie trekken dat het modem van Ziggo hapert? Want alle utp-kabels zijn nieuw.

Dat ligt er aan. Wie heeft de stekkertjes er op geknepen? ;)


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.