Accu iPhone 8 Plus zwelt op en duwt scherm uit behuizing

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Een aantal gebruikers melden dat het scherm van hun iPhone 8 Plus loskomt van de behuizing en het lijkt er op dat de accu de oorzaak is. Deze zou opzwellen, waardoor de smartphone als het ware 'gesplitst' wordt. Let wel: er is tot nu toe nog geen sprake van 'ontploffen', het opzwellen is namelijk een gevolg van een beveiliging om dit tegen te gaan.

Eén van de gebruikers meldt dat het opzwellen gebeurde tijdens het opladen, mét de originele kabel en lader, een andere zegt hem in de 'gesplitste' staat uitgepakt te hebben. Apple zelf meldt dat het de toestellen in handen heeft en deze zal onderzoeken.

PR Manager Martijn Kroonstuiver van Apple Nederland heeft ons ondertussen bevestigd dat Apple de gevallen aan het onderzoeken is.

@Bron: hardware.info

 
Das lekker heb je een phone van €1000

 
Tja dat is het nadeel van li-ion accu's die zwellen bij een defect op.

Kan me best voorstellen dat van een paar miljoen accu's er enkele slechte tussen zitten.

Maar je zou het maar treffen dat je broekzak op een party gaat bollen bij het zien van een stoei?.

Gelukkig nog geen brandalarm zoals bij de note 7 , maar apple kennende zoeken ze dit goed uit, net als Samsung destijds, hoop niet dat ze de iPhone8 en 8+ uit productie halen.

Maw dat de meldingen incidenteel zijn.

Ik kocht laatst 2 li-ion 9v accu's heavy duty met lader van een gerenommeerde Chinees. Waren vrij prijzig. En een van de twee zag je los op tafel nadat ik hem opgeladen had en klaar lag om een keer te gebruiken binnen 1 week opbollen. Dus defect en weg ermee Chinees heeft een nieuwe opgestuurd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan