Jump to content
Sign in to follow this  
freggel1

Weer zo'n rare mail???

Recommended Posts

Zou ik dan toch geld tegoed hebben? :D 

De mail: 

Re: Uitbetaling bevestigen (/#4589mBTC)

Uw uitbetaling (reply@mailsuwdeals4.com) 

Uw account informatie

#1928-mBTC

E-mailadres: Mijn emailadres

Land: Nederland

Uw balans: 8766,69 EU

Account verloopt 15/01/2018

En dan staat er onderaan een link....

De fraudehelpdesk daar staat exact hetzelfde voorbeeld van zo'n email.

Happy Funboardin'

Nog sterker, ik merk dat ik de laatste tijd herhaaldelijk bij het surfen op bepaalde sites (nee niet die) een popscherm krijg dat mijn pc is geinfecteerd zogenaamd verstuurd door MS EN OF IK MIJN INLOGGEGEVENS even wil controleten en invullrn in een formulier die automatisch oppopt als je de eerste wilt wegklikken. Waarschuwing is dat derden proberen mijn inlog gegevens willen bemachtigen om zo achter betaal gegevenscte achterhalen bv creditcards ideal etc.

Probert je deze weg te klikken komt de eerste weer in beeld .

Als je goed kijt is het adres bijna die van microsoft , maar mist in de hele reeks van de link de o dus xxxxxxxxxxx.Xxxxxxxxx.microsft.com.

Met geen mogelijkheid krijg je dat scherm weg zonder in de taak edge uit te zetten.

Nog erger is al je edge herstart kom je weet op die site terecht met herhaling van dat gedoe.

Weer taken edge sluiten en pc herstarten en dan ben je ervan af..

Het wordt steeds gekker.

groet,

the matrix

Er zijn er ook weer in omloop van het CJIB.

Vriend van me heeft er twee gehad. Opvallen is dat bij de tweede niet alleen zijn naam maar ook zijn adres stond. Dat moet dan toch uit gehackte gegevens komen want die doet eigenlijk vrijwel niets op internet in elk geval zeker niet met zijn adres.

Of ze moeten het uit de telefoongids gevist hebben maar dat is dan wel apart.

Het bedrag is hetzelde als bij de Fraudehelpdesk.

Het zal ook nooit stoppen met dat soort emails. Of je nu iets moet betalen of het nodige kunt ontvangen zogenaamd.

Greetings, Black Tiger