Unlocken 3210 met datakabel mogelijk???

H

HurryBird

Tja, zoals het onderwerp al aangeeft. Is het mogelijk om een 3210 te unlocken met behulp van een datakabel?? Kheb wel de diverse unlock software op een cd-tje te staan maar daarmee is ook alles gezegd.

Ik kon me nog wel herinneren van het board hiervoor dat het mogelijk was om een 3210 open te schroeven een bepaalde bewerking uitvoeren en dan was hij ge-unlocked.

Wie heeft een tipje voor mij?????

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Gaat wel ja, maar niet alleen met de datakabel en afhankelijk van de softwareversie.

Softwareversie 5.31 moet je hem openschroeven en zorgen dat je ehmz.. pin 6 en 7 doorverbind met een naald of schroevendraaiertje.

Dan moet je op "read" drukken totdat je een raar imeinr krijgt te zien, blijft die doorverbinding vasthouden en druk dan 5 keer op "unlock all", dan doorverbinding weghalen en nog eens op dat unlock drukken dan moet ie open zijn.

Ik schrijf het hier wat kort en gevaarlijk, dus wacht anders even af tot iemand die meer tijd heeft het nauwkeuriger schrijft.

De naam van het proggie ben ik momenteel effe kwijt.

 
Hmmm, het gaat om een 3210 met software versie 4.65.

Als ik het goed begrijp ken ie alleen bij versie 5.31 opgengeschroeft worden??? Of geld dit voor meerdere versies.

Als iemand nog een goed proggie dan hiervoor heeft of een goeie tip dan houd ik mij aanbevolen. Telfort in het hoge Noorden is ook niet alles...... ( Dit is de voicemail van ;) )

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Hallo HurryBird,

De softwareversie die je hebt V4.65 is nog op de (oude manier)te openen.Je kunt hiervoor bv Nokia Tool gebruiken.

Je telefoon hoeft niet open daarvoor,alleen met de datakabel lukt het prima.

Succses Remco

 
AAh, hartelijk dank Remco. Kweet nu waar ik dan aan toe ben en kan met een gerust hartje ;) eens de zaak un-locken.

Dank heren voor uw reactie.....

Kzal eens kijken of ik dit proggie ook in mn bezit heb.

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Heb dit progje ook gebruikt voor mijn dutch**** en is nu simlock vrij.Wel het kabeltje gebruikt.Als je het progje niet hebt laat maar even weten dan mail ik het je wel.

 
En met versie 6.00?

Voor degene die wat heeft, ik ben blij met alle proggies voor die 3210.

 
V6.0 schijnt alleen te unlocken door de telefoon opnieuw te flashen met een oudere, of gepatchte programma versie. ook heb je hier een speciale parallelle kabel voor nodig, dus niet de standaard m-bus kabel. het flashen op zich schijnt niet zo'n drama te zijn, nieuwe bootstraploader erin, en hierna gepatchte soft erin (beetje dvb2000 alike). er schijnen nu ook gepatchte versies te zijn met wat extra toeters en bellen voor de techneuten. ch. id's sessiekeys ed. die op het display weergegeven worden. een soort netmonitor, alleen uitgebreider. weet er zelf ook nog niet het fijne van.

peter.

Oh ja, de parallelle datakabels worden hier en daar al voor niet te gekke bedragen aangeboden, zelfs met cd met bootloaders en software.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan