klok staat nog steeds op wintertijd

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
IK heb hier "n eenvoudig weerstationnetje  met automatische klok, maar die is dus niet versprongen bij ingaan van de zomertijd.

Volgens de handleiding moet ik op een knoppie duwen, maar dat help ook weinig; gaat alleen een tijdje 'n dingetje knipperen.

Kan hem natuurlijk zelf met de hand op tijd zetten, maar het hoort dus automatisch te gaan.

Wie weet wat er mis is?

 
Vermoedelihk luistert de ontvanger i het weerstation niet goed naar de zender in duitsland of hij luistert naar de zender van uk.

Probeer het weerstation eens een tijdje buiten in de natuur vrij van muren te plaatsen want ook kan het zijn dat hij het signaal van de zender net niet  ontvangt.

 
Wacht even het eind van de maand af.

Ik heb hier een datumklok met analoog uurwerk, ooit gekocht in Duitsland. Deze ging keurig op tijd van zomer- naar wintertijd.

Van winter- naar zomertijd doet deze het in het laatste weekend van april. Dit is al jaren zo, ondanks dat de instellingen op Nederlands staan.

Het eerste jaar zette ik de klok bij het ingaan van de zomertijd met de hand een uur verder. Aan het eind van april ging hij vanzelf een uur verder.

Nu laat ik hem staan en gaat vanzelf na een maand naar zomertijd. De klok wordt gestuurd door DCF77 signaal.

Ik heb jaren in Duitsland gewoond en kan alleen bevestigen dat het tijdstip van zomer- en wintertijd wissel gelijk is met Europa.

 
Ik heb jaren in Duitsland gewoond en kan alleen bevestigen dat het tijdstip van zomer- en wintertijd wissel gelijk is met Europa.
Dat mag ook wel want Duitsland ligt immers in Europa. :biggrin:

Bij ons hangt een keukenklok die ook luistert naar het signaal uit Duitsland. Best grappig met die zomer- en wintertijd. Vaak begint ie pas enkele minuten na het uur de klok voor- of achteruit te zetten. Achteruit is in ons geval dat ie 23 uur vooruit gaat. :)

Wel grappig om te zien als ie dat gaat doen.

 
@Matrix, Sorry was vergeten d'r bij te zeggen, dat ik al heb lopen sjouwen met dat ding.

Boven heb ik d'r namelijk nog een (weliswaar 'n ander merk) en die is wel versprongen, dus ik denk, daar is signaal en zette de weigeraar ook daar, maar zonder resultaat dus. Daarna nog op zolder en op het balkon geprobeerd, maar mooi niks.

@Dirk Zou zo maar eens kunnen, ik heb 'm namelijk bij de Lidl gekocht, dus ik wacht nog even tot het einde van de maand.

 
Nou het wonder is geschied.

!8/19 april is die bijgewerkt. Hulde

 
Hahaha, dat heeft zijn tijd geduurd dan. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan