Task Host Windows

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Hoi iedereen!

Sinds ongeveer 1 week heb ik iets merkwaardigs met mijn PC: als ik wil afsluiten, krijg ik een melding in beeld:

QUOTE

"1 app wordt gesloten en de pc wordt afgesloten

Klik op Annuleren om eerst waar u mee bezig was op te slaan."

"Task Host Windows"

"Achtergrondtaken worden gestopt via de takenhost (Microsoft\Windows\DeviceDirectoryClient\Register User Device)

UNQUOTE

Dan kan ik kiezen uit twee knoppen aan te klikken:

"Toch afsluiten" en "Annuleren".

Ik kies dan voor Toch afsluiten, en dan gaat het afsluiten goed.

Wat ik vreemd vind is:

1. Vroeger had ik die melding nooit.

2. Ik ben helemaal niet bezig iets op te slaan.

Ik krijg deze melding dus iedere keer als ik wil afsluiten.

FYI

Ik draai met Win10 en gebruik IE11.

Wie weet hier het antwoord op?

 
Ik lees er meer met dit probleem. Het zou vermoedelijk veroorzaakt worden door een update en zou verholpen kunnen worden door "snel opstarten" uit te schakelen.

Ga naar Energiebeheer of om het gemakkelijker te maken, klik op je Windows logo (start) en type energie

Snel opstarten is een functie in Windows waarmee uw computer sneller opstart. Volg de onderstaande stappen om Snel opstarten in- of uit te schakelen.

1.) Typ het woord energie in het zoekvak en selecteer "Energiebeheerschema selecteren" of ga naar het configuratiescherm en klik op energiebeheer.

2.) Klik aan de linkerkant op "Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen".

3.) Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn (indien nodig)

4.) Kijk beneden onder "Instellingen voor afsluiten" en vink de optie Snel opstarten inschakelen (aanbevolen) aan of uit om de functie in- of uit te schakelen. In jouw geval dus uitvinken.

5.) Klik op Wijzigingen opslaan.

Start de pc opnieuw op. Als het goed is zou de pc nu wel goed moeten afsluiten. Het kan wel zijn dat hij wat langzamer start.

Eind van de maand is de nieuwe Spring Creators Update van Windows 10 gepland. Misschien is het daarmee gefixed en kun je daarna het snel starten weer activeren.

 
Hoi BT

Mijn dank is verpletterend!

Ik heb precies gedaan wat je had geschreven en het euvel is verholpen!

Nogmaals dank!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan