Problemen met activatieserver zorgen voor downgrades Windows 10-installaties!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Problemen met activatieserver zorgen voor downgrades Windows 10-installaties!

Microsoft heeft een probleem met zijn activatieserver. Gebruikers melden dat hun Windows 10 Pro-installatie een downgrade krijgt naar Home, of zelfs de activatie volledig verliest. Microsoft zegt binnen een of twee werkdagen met een oplossing te komen.

Meerdere gebruikers in onder andere een topic op GoT doen sinds donderdagochtend hun beklag over een Windows 10-installatie die een editie-downgrade heeft gehad of zelfs helemaal niet meer geactiveerd is. Volgens een moderator van het Microsoft-communityforum ligt het probleem bij de activatieserver van Microsoft en doet het probleem zich voor in meerdere landen, waaronder Nederland en de VS.

Een editie-downgrade zorgt er misschien voor dat bijvoorbeeld functionaliteit die beperkt is tot Pro-edities niet meer werkt. Daarnaast zorgt een compleet gebrek aan productactivatie ervoor dat er een watermerk verschijnt op de desktop, al wordt het gebruik van het os verder niet verhinderd.

Ook op Reddit lopen de klachten over het probleem binnen. Microsoft benadrukt dat de klantenservice van het bedrijf bellen in dit geval geen soelaas zal bieden. Tweaker Akino meldt dat een systeemherstel het probleem wist weg te werken, hoewel onduidelijk is of dat een permanente fix zal zijn.

@Bron: tweakers.net

 
Klopt helemaal ik open mijn laptop net en hij geeft aan dat mijn Windows niet geactiveerd is ga naar instellingen en activeer hem daar heb ik geklikt op "problemen oplossen"en na een paar tellen was het opgelost.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan