27mc, wie heeft hem niet gehad?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
FF tokkelen.... In die tijd veel gedaan, op de fiets, in de slaapkamer, mijn huiswerk laten liggen, en in de auto van ons pa, de Vossenjacht!!! 

Ook weer een mooie om aan terug te denken en verhalen te schrijven.

Ik ben hier met een klein 27mctje begonnen, de naam vergeten, maar wel op de fiets met mijn beste maat Adri gaan halen in Rijsbergen, aangesloten en gaan roepen op kanaal 14 of er iemand staande bij was, en verrek meteen antwoord, maar van de schrik dat ding afgezet. 

Nou durf ik intussen het dak niet meer op, maar toen der tijd als de swr-meter even niet 1 op 1 was, het dakraam open en de antenne afstellen die aan de schoorsteen hing... 

Intussen aardbeien plukken om een Skyline 2010 basisbak bij elkaar te plukken die bij Joost te koop stond in het chauffeurscafé in Wernhout, de oude E-10, toen dwars door Zundert, maar nu Hazeldonk, en Joost zit daar nu...   ikke verder zwijgen want het lijstje van de qso en dergelijke ben ik hélemaal kwijt. :stupid:   88 weet ik nog, dat was kusje....

Ohja, ff een edit, mijn roepnaam was toen niet Freggel, wij bestonden toen nog niet. Cassius was mijn nick.



 
Laatst bewerkt door een moderator:
De goeie ouwe tijd.

Ik herinner hem nog goed, een schoolvriend zijn vader had zo'n ding. Kijken natuurlijk en ja hoor, zo'n Philips met zo'n grote luidsprekerbak. De man was nog bang dat wij er aan kwamen.

Nee hoor, dat moest heel netjes. Je mocht alleen roepen op 14 "is er iemand staandeby" en dan behoorde je af te wachten, en niet te vaak roepen want dat was niet goed. Welnu dat gedrag was natuurlijk snel voorbij.

Maar ik wilde ook zo'n ding, was echter pas 15, mocht geen antenne op het dak, zou niet goed zijn voor school, angst voor slechte punten etc. etc..

Uiteindelijk had ik toch zo'n Philips ergens tweedehands weten uit te halen en dan maar een DV-27 mobiele antenne op een plaat.

Die Philips is er niet snel geweest, is vrij snel gewisseld voor een Skyline 2009 mobiel bakje, heb daarna nog vele modellen gehad, ook zware bakken natuurlijk. En omdat ik me goed gedragen had kreeg ik toch opeens een antenne. Niet aan het huis maar achter de schuur. Dat maakte niet uit, een gekregen Ringo Star (nee geen City Star) er op, perfect 1:1 gekregen en ik kwam beter uit dan wie dan ook met een City Star in de buurt of de meeste andere antennes.

Kan het nog hele verhalen over vertellen, zelfs tot ik op een gegeven moment de antenne moest afsluiten en ik stiekem met een stukje elektriciteitsdraad gekoppeld aan het antennetje van mijn wekkerradio een bereik krijg waar ik van stond te kijken want dat was nog beter dan met de DV 27.

Op zolder ligt nog een HAM. Volgens mij de enige legale bak die HAM ooit uitgebracht heeft. Een 22 kanalen Ham Explorer. Ziet er exact hetzelfde uit als de Ham Viking en met voorfrontje wisselen kon je zo makkelijk in een auto rijden met een Viking, want de meeste politie keek alleen naar het goedkeuringsteken van de PTT en ging niet aan knoppen draaien. :biggrin:

Mijn alias komt daar echter in tegenstelling tot freggel1 wel vandaan. Ik wilde eerder Black Falcon of Black Panther maar die namen bestonden al, een Black Tiger echter niet, ook niet in het echt maar dat maakte niet uit. En zo gebruik ik die naam dus al een dikke 40 jaar.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik mocht dit ding van mijn vader dus wel meteen kopen, maar hij had er inderdaad niet bij nagedacht dat het tokkelen tot diep in de nacht door zou gaan.

Het is bij mij dan wel voor een groot gedeelte ten koste van de school gegaan.

Ik heb er meteen een GPA-27 bijgekocht en die vastgemaakt aan de oude beugel van de televisieantenne die er nog zat aan de schoorsteen.

Ook de vossenjachten heeft als gevolg gehad dat de gele Renault 12 van pa zover onder de krassen zat dat deze opnieuw gespoten moest worden.

Ik had daar een magneetvoet antenne op geplakt, en die werd om de vos goed te zoeken en uit te peilen dan weer op de kofferbak en dan weer op het dak geplakt, het kreng was zo krachtig dat je hem niet normaal omhoog kon trekken maar van de auto af moest schuiven. 

Het mooiste wat we met de vossenjacht meegemaakt hebben, is dat iedereen tegen een boom heeft staan te pissen waar men, de vos, achter zat, de reden daarvan was omdat ze eigenlijk net op een plek zaten waar het niet mocht, achter die boom stond namelijk zo'n grote betonnen grenspaal, en wij wisten allemaal dat die daar stond, dus daar konden ze niet zitten!!! Wel dus. :biggrin:  

Ik heb zelf nooit zware bakken gehad, wel een keer een lineair erachter, en van die leuke vaste microfoons waar je je stem mee kon vervormen.

 


 


 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan