auto update uitschakelen dvr cctv cams?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik loop hier tegen een probleem aan wat ik niet gevonden krijg.

1 van mijn 2 DVR's die hier staan blijft iedere dag in een update hangen, en ik krijg nergens gevonden in de instellingen van dat apparaat hoe dit uit te schakelen.

volgens mij wil dit apparaat iedere dag een firmware update doen, maar hij loopt niet door tot aan het einde denk ik?

Nu heb ik dus al via Xmeye geprobeerd of ik deze instelling kan vinden via de computer en via de dvr  zelf, maar ik zie nergens auto-update staan en de optie uitschakelen.

Er is wel een programma om de dvr te benaderen "device manager" maar mijn antivirus blokkeert het programma, dus daar lukt het ook niet mee? 

Iemand anders een tip hoe ik dit het beste doe?  Via een usb stick, maar ja welke versie dan voor 4 camera's?

Even een foto met de huidige versie.



 
Zat er bij jou k moon dan geen dvd bij met o.a. software (cms), upgradetool, usermanual etc?

 
Ja als het goed is wel, zal eens gaan zoeken.

En anders de doos met nieuwe eens openmaken, heb nog een systeempje staan voor de eventuele verkoop. ;)  

:stupid:  dat ik daar niet aan gedacht heb.

 
maar mijn antivirus blokkeert het programma,

Ligt er aan met welke melding anders zet je de antivirus toch eventjes uit?

Of inderdaad anders een tijdelijk systeempje. Normaliter moet je de camera ook rechtstreeks kunnen benaderen via zijn ip adres.

Want volgens mij doet die device manager ook alleen het ip laten zien en dan de browser daar naar toe openen. In de camera zelf moet je ook de instellingen voor de firmware update kunnen vinden.

Anders even camera los maken van de DVR en zo los op het netwerk hangen, kijken of je hem dan kan vinden, is ook een optie.

 
Ik heb intussen al van alles geprobeerd, en volgens mij ook al de laatste firmware gedownload, maar het wordt niet geïnstalleerd??? 

De versie die er nu op staat is V4.02.R11.00000122 NBD7904R-FS, en als ik dan hier kijk en de versie download en via de stick of het upgradeprogramma wat op het bijgeleverde schijfje staat krijg ik een melding dat het niet de juiste versie is?

Ik snap hier even niks van. Moet ik nou echt het kastje opendraaien en kijken wat er op de processor staat?

Wie wel?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat ook het merk van jou camera? Een Unifore? Heb je ook de juiste firmware voor het juiste hardware model gekozen dan?

 
Daar twijfel ik dus dan over. Er staat op het front KKmoon, maar dat is niet het merk.

Volgende week eens openschroeven, en anders de kliko in, heb er toch nog 1 op reserve staan.

En alle firmwares die ik tegen kom met het zelfde serienummer, het V nummer hierboven, zijn identiek.

 
De dvr zojuist opengedraaid, en er zit de zelfde processor in als op de website waar ik de link van geplaatst heb: HI 3520.

Dus dan lijkt het mij logisch dat ik het versie nummer V4.02.R11.00000122 neem en daar de update van download, dus het merk, wat ik nergens zie is volgens mij niet van toepassing?

Maar dit pakt de dvr niet. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus dan lijkt het mij logisch dat ik het versie nummer V4.02.R11.00000122 neem

Ja oke, maar die is er dus voor een aantal hardware modellen. Heb je ze allemaal getest?

 
Black Tiger, alle websites waar je de firmware kunt downloaden geven exact dezelfde download, ik heb ook al gezocht op het model/serienummer wat achter op de dvr staat, en dan kom ik ook bij hetzelfde uit.

Dus de firmware is goed, maar ik krijg via de dvr een melding dat de hardware versie niet overeen komt met de firmware die ik er in wil doen.

Ook via het programma wat op het bijgeleverde schijfje staat lukt het niet over het netwerk.

Ik begin meer en meer te denken dat de leverancier er zelf iets mee gedaan heeft zodat men  zelf niet kunt sleutelen, ik heb dat in het verleden ook eens met van die mediaboxjes gehad voor Kodi, een eigen skin er op en je kunt er niks mee.

Ik zie buiten de hersteloptie ook de optie terug naar fabrieksinstellingen nergens staan, het batterijtje van het moederbord er een minuutje er uit helpt ook niet??? Gewoon die auto update uitschakelen dat is wat ik wil want de dvr werkt verder gewoon dus die update is niet nodig vindt ik, maar waar en hoe???

Dus terugkomend op jou citaat, waar zie jij de firmware staan voor andere hardware modellen?

Ik heb hier gewoon een 4 kanaals bekabelde dvr. KKmoon (sorry voor de reclame).

 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben op FB gesproken en er is inderdaad niets van te vinden. Echter Chinezen willen nog wel eens firmware aanpassen als ze het onder een eigen naam gaan doorverkopen. Dat zou een oorzaak kunnen zijn dat ie niet wil met die gedownloade firmware.

Dan gaat het moeilijk worden.

Dat is tevens het nadeel van die Chinese dozen. Anders proberen met de internet stekker er uit en dan een factory reset en dan hopen.

Gevalletje moeilijk.

 
Yep dat is het.

Ik zie nou een klein stickertje op het moederbord zitten, HQ-MBD0138, maar die staat niet in de lijst van de link.

Wel andere mbd's maar niet deze?

Pffftttt.... Het is net de staatsloterij,  het winnende nummer staat er niet tussen. :confused:

Nou komnt dus de hoofdvraag, hoe zet je zo'n dvr helemaal terug in zijn fabrieksinstellingen en dan de firmware er op waar hij wel mee werkt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je gelukt hebt werkt ie na de factory reset met de firmware die er op stond.

Maar fabrieksinstellingen gaat normaliter via het menu. Er moet ook een manier zijn om dat van buitenaf te doen.

Pffff... even denken, sowieso de stroom er af halen. Zit er niet ergens een heel klein reset pinnetje achterop of zo?

Probeer dit eens, vond ik online, vertaald uit 't Engels:

1.) Stekker uit het stopcontact

2.) Een toets op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden

3.) Terwijl je die ingedrukt houdt, de stekker weer in het stopcontact steken

4.) Nu zou je een piep gevolgd door twee piepjes moeten houden

5.) Als het apparaat is opgestart zou hij gereset moeten zijn.

Mocht dit niet lukken, probeer hetzelfde truukje dan eens, maar houdt dan de powerknop op het apparaat zelf ingedrukt of de "pijltjes" toets naar boven indien aanwezig of de menu knop.

Als dat allemaal niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Ben sowieso niet zo gecharmeerd van die Chinese dozen, juist vanwege dit soort kuren en veelal grote hackbaarheid.

 
hoofdmenu-gevorderd-herstel-alles

B.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij hoofdmenu-gevorderd staat ook nog de optie upgrade, misschien kan je zo ook  de juiste software in de dvr terug zetten.

Of kan je helemaal niet meer in het hoofdmenu komen?

B.

 
Ik kan nog wel in het hoofdmenu komen, maar dat gevorderd werkt niet. 

Truucje met de afstandsbediening heb ik ook al geprobeerd, maar ook dat werkt niet.

Ik heb de juiste software volgens mij, versie en ander serienummer klopt gewoon, maar als ik dat doe via de stick dan krijg ik een melding dat de hardwareversie niet over een komt.

Kreng heeft volgens mij een eigen gebouwde firmware, maar welke?

 
Ik denk dat ik het heb gevonden!

Gisteren toch nog eens naar het versie nummer gekeken, en achter de 00000122 stond ook nog 114, dus zojuist de versie 00000114 gedownload, en via de upgradetool de upgrade gedaan, en toen kreeg ik de melding Upgrade succesfull.

Het menu is nu iets anders, en ik zie nu ook de optie staan om de auto upgrade uit te schakelen. :banaan:  

Hopelijk blijft het nu gewoon werken.

[edit] Niet dus, binnen 1 uur begon dat ding wéér! Wordt een hopeloze missie op deze manier.[/edit]

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh kwam je wel nog in het hoofdmenu? Dat wist ik niet.

Ik dacht dat ie gewoon bleef booten en dan naar firmware update sprong. Inderdaad moet je via het menu normaliter kunnen resetten.

Oh ziedaar... misschien toch eens voor een bril gaan dan. :biggrin:

Fijn te horen dat het nu wel gelukt is.

Alhoewel als ik je edit lees... maar je kunt nu toch die auto upgrade uitschakelen schreef je?

 
Ik heb een paar uur geleden iets verandert, en sindsdien is het probleem weg.

Ik kon nog in het hoofdmenu na een herstart.

 
Leuk. En weet je nog wat je verandert hebt? Want dat zal de clou geweest zijn

Die willen wij dan ook wel weten. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan