Vriendengroep baalt enorm van stilgelegd verjaardagsfeest: 'Hadden we het maar niet gedaan'

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik snap hier niks van, beter hadden ze het toch niet kunnen regelen??? 

Verslagen zitten ze aan een tafel in de achtertuin: de vriendengroep die zaterdag een groot feest voor ongeveer honderd man gaf achter een loods aan de Groeneweg in Hoogerheide.

Tot schrik van de jongelui werd het verjaardagsfeest stilgelegd door de politie.
We hebben met de beste bedoelingen een zo veilig mogelijk feest proberen te organiseren, maar achteraf gezien hadden we het beter niet kunnen doen, verzuchten ze.

Picknicktafels, statafels, handgel en mondkapjes

Met 'buiten' doelen ze op een terrein achter een loods aan de Groeneweg.
Hier werd het feest opgebouwd.
Het gaat om een veld van zestig bij zestig meter.
We konden het daar ruim opzetten en iedereen goed verspreiden.
Er werden twintig statafels en tien picknicktafels neergezet.
Op elke tafel stond desinfecterende handgel en er zijn mondkapjes uitgedeeld.

Rond het middaguur begon het feest.

Het was echt een heel leuk en gezellig feest", zo vertellen de jongeren.
Er was ongeveer honderd man van 18 tot 30 jaar oud.
Aan het eind van de middag arriveerde de politie.
De politie maakte filmpjes die ze naar hun superieuren verstuurde.
Ze zou met de gemeente overleggen of het feest door mocht gaan en dat mocht.

Dertien politievoertuigen

Tot er aan het eind van de avond een onverwacht telefoontje kwam.
Om kwart over elf belde de politie ineens. Ze kondigde aan dat de burgemeester had besloten dat het feest moest stoppen.
De vrienden schrokken. "Dan baal je, maar als zij dat zo beslist heb je er weinig tegenin te brengen."

Kort daarna kwam de politie met maar liefst dertien wagens aan. We hebben overal aan meegewerkt, zo vertellen de feestgangers.

Alles ging in overleg.
We kregen zelf de kans om iedereen naar huis te sturen en dat is ook gelukt. Dat ging allemaal onder toezicht van de politie. Ze hoefde niet in te grijpen.

Wacht nog even met feesten

De vrienden balen dat het zo is gelopen.
We hebben er alles aan gedaan om te zorgen dat we ons aan de RIVM-richtlijnen hielden.
Terugkijkend zijn ze ervan overtuigd dat ze niets anders hadden kunnen doen.
We hebben echt ons best gedaan om ons aan alle regels te houden en er toch een leuk feestje van te maken. 

Maar waarom dan juist nu zo'n groot feest geven?
 
We waren al lang niet meer op stap geweest.
We hadden al zo lang niets gedaan. Het werd wel tijd voor een leuk feestje. Maar achteraf denken we: hadden we het maar niet gedaan.
Hier zit niemand op te wachten.

We adviseren daarom iedereen die snakt naar een feestje om nog even te wachten.

De leden van de vriendengroep wilden alleen anoniem hun kant van het verhaal vertellen.

Bron: Omroep Brabant.

 
Voor dat een ander reageert, lees ook even het volgende bericht

 
Aan het eind van de middag arriveerde de politie.
De politie maakte filmpjes die ze naar hun superieuren verstuurde.
Ze zou met de gemeente overleggen of het feest door mocht gaan en dat mocht.
Dit deel van het bericht strookt niet met het latere bericht waar je naar linkt.

Is dat nu een fout van Omroep Brabant of hoe moet ik dit nu zien?

Volgens de locoburgemeester krijgt het feestje nog een staartje. "Het Openbaar Ministerie laat onderzoeken wie er verantwoordelijk is voor de organisatie", zegt hij in de krant.

Als het is zoals die vriendengroep zegt, moeten er ook getuigen zijn van het maken van de filmpjes en de toestemming dat het feest door mocht gaat.

Dat doet echter niets af aan het feit dat je nu nog eigenlijk niet zo'n groot feest voor 100 man zou moeten houden en zeker ook niet dat het geluid te hard staat, iets wat ik me later op de avond goed kan voorstellen dat dit kan gebeuren.

Men heeft in elk geval netjes meegewerkt en dat is zeker een pluspunt te noemen. En als men getuige heeft van de filmpjes en de toestemming 's middags zal de overheid het nog moeilijk kunnen krijgen juridisch dat feest nog een staartje te kunnen geven.

Dus eigenlijk hangt of valt alles met het feit omtrent het maken van die filmpjes door de politie en met name wie dan die toestemming gegeven en bevestigd heeft.

Persoonlijk vind ik het echter momenteel nog steeds onverstandig om zoiets te doen, maar kienen in een kienzaal met 100 man max. mag ook weer dus als men zich aan de regels zou houden zou hier ook niets op tegen mogen zijn. Alleen dat zich aan de regels houden heb ik persoonlijk dan weer sterke twijfels aan, mede ook vanwege beelden die ik vanavond op het nieuws zag bij een soortgelijke party.

 
Ik zit op dit moment nog te genieten van een lekker pilske en een sigaar, en ik hoor op afstand luide muziek, dus ergens hier in de buurt is een feestje....  Mijn motto, laat ze lekker genieten!!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan