philips 5816 software??

R

remcogur

Kan deze reciever geupdated worden. En zoja waar haal ik dan evt. de software vandaan.

m.v.g.

Remco

 
De software van de duitse Philipsbak kan misschien gebruikt worden. Ik heb die nog niet gevonden maar dan wil ik daar best moeite in steken om die eens in mijn ontvanger te proberen. Dus als iemand deze software heeft, laat even iets weten (liefst met een reply).

Dreeke

 
Ik heb inmiddels software gevonden: een duitse en een italiaanse versie. Nu alleen nog tijd en gelegenheid zien te vinden om de originele software eens uit de 5816 te plukken en het vergelijkend warenonderzoek te starten. Enfin, elke hulp is welkom.

To be continued....

Dreeke :)

 
Goed werk dreeke,

laat je me weten als je nog wat wijzer bent geworden.

M.v.g.

Remco

 
Als de software van de flip straks 'gekraakt' is, kan deze straks da ook gepatched worden? (pas geleerd woordje)

nitwit

 
Er zijn al enige tijd diverse talen-versies software in omloop voor diverse secabakken.

Deze krijg je er serieel nooit in, omdat je serieel de eeprom, waarin deze soft zit ingebakken, niet kan flashen.

Enige remedie is de eeprom te flashen met een speciale progger. En voor de prijs van die progger heb je een hele leuke ci-ontvanger.

 
Heb ik even geluk. Aangezien het mijn werk is om digitale ontwerpen te maken, heb ik zo'n speciale programmer en aanverwante artikelen ter beschikking. Maar niet te vroeg juigen: ik heb mijn bakje nog niet open gehad (is pas 3 maanden oud) en ik weet nog niet welke processor er in zit. Ik heb trouwens gelezen dat er verschillende types 5816's in omloop zouden zijn met verschillende processoren. De eerste aanzet zal dus zijn om te kijken of de software die ik gevonden heb wel voor de processor is van mijn bakje. En verder zal ik proberen een digitale camera te lenen om wat kiekjes van het inwendige te maken. Hiermee kunnen we het gerucht controleren over de verschillende printversies.

To be continued...

Dreeke :)

 
@denktenk,

Als je op de site van Str*ng kijkt staat daar wel degelijk een procedure om een secabakkie te updaten. Met behulp van de seriele en parallele poort...

Ter info

Greetz Wiz

 
Er staat inderdaad iets over updaten maar dat is alleen de software. Na het updaten van de software dien je als vanouds de kanalen opnieuw te installeren (duimwerk!)

Bij het verhaaltje van frequently asked questions staat:

Q Is there a computer program to change the settings in my SRT 8000?

A No, there is no such program.

Dreeke :)

 
Dat wil niet zeggen dat het niet kan.

Je kunt de settings uploaden naar een strong srt8000 ontvanger die gelijk is aan de nokia 9302.

Maar die is dus niet gelijk aan de philips of een andere ontvanger.

Dat updaten van de settings doe je met hetzelfde programma als de firmware update.

Overigens werkt dat updaten niet met bepaalde notebooks :sad:

De menustructuur en de a/b's zijn wel hetzelfde, zodat de "help"desk medewerkers van C- niet na hoeven te denken als er vragen over komen.

Denken is namelijk per decreet verboden bij dat bedrijf.

De settings zijn editeerbaar (in ieder geval te bekijken) met een hexeditor.

Er zijn al mensen bezig geweest om editors te maken voor deze lijsten, maar er is een nieuwe software versie voor deze ontvangers (strong en nokia) onderweg.

Daardoor liggen die projektjes plat want het is niet duidelijk of de nieuwe soft wel op dezelfde manier met de settings omgaat (hoewel dat wel voor de hand ligt).

 
Bij s**4**l (Receivers->overige->Philips,Pioneer,Nokia,Strong,seca ontvangers) heb ik gelezen dat de Philips toch gelijk zou moeten zijn aan de Nokia en de Strong. Ik heb gisteravond mijn 5816 opengeschroefd en deze is inderdaad uitgerust met de Omega STI5510 processor. Het probleem voor mij is dat ik alleen maar mijn Philips van binnen heb gezien en nog geen Nokia of een Strong. Als deze twee laatste dan anders zijn, wat is dan het grote verschil ? Ik ben in ieder geval het er mee eens dat er hardwarematig gezien geen enkele belemmering hoeft te zijn om met een PC kanalen te laden.

Dreeke :confused:

 
De hardware is wel degelijk verschillend van deze ontvangers. Ze zijn alleen functioneel gelijk en draaien dezelfde applicaties (Mediasnelweg & Mediageard).

In diverse downld-secties staat een settinglijst voor een Strng die met dezelfde loader te laden zou zijn. Iemand dit wel eens getest?

Grtz Wiz

 
nou dat heb ik dus geprobeerd maare dat werkt dus niet

je kunt volgens mij met geen mogelijkheid in die philips

bak terecht komen.

maar mocht het iemand onverhoeds toch lukken laat het mij

svp weten

greetings dan d man

ps en heel tof dat ik dit board weer kan bereiken

 
Ik heb in de tussentijd me nog wat beziggehouden met de materie. In de Philipsbak zit een STi5510 processor. Dat is een speciale processor voor desktop boxes waar alles inzit, inclusief het CAM gedeelte. Deze CAM is programmeerbaar voor elk willekeurige codering. Dit wordt bevestigd door het aantal verschillende boxen waar deze processor in zit. Echter: ik heb geprobeerd rechtstreeks via SGS-Thomson een datasheet op te vragen. Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Dan maar via een toeleverancier gespeeld van mijn werkgever. Resultaat: SGS levert alleen gegevens aan grootverbruikers, waarbij dan contracten getekend moeten worden voor copyrights e.d. De ontwikkelsoftware kun je bij hen kopen voor het luttele bedrag van 15K dollars...

Het lijkt dus allemaal op een dead end, ware het niet dat ik op een CD die ik van de toeleverancier kreeg een datasheet staat van de STi5500, de voorloper van de 5510. Ik ga dat ding eens nader bestuderen maar het probleem blijft nog de software ontwikkel omgeving (ST20 processor core).

To be continued...

Greetings,

Dreeke :)

 
op een van de nieuwsgroepen gelezen dat bonnie gijzen (van ic-prog) hier ook mee bezig is hij schijnt hem wel al uitgelezen te krijgen maar zit geloof ik nog met het ediiten en terugschrijven.Hij vroeg in de posting om ervaringen te delen cq samenwerking dus mischien een idee

greetz Geinponem

 
Laat me even weten waar ik die posting kan vinden (of de persoon) of laat hem even weten wat we hier voor een fun hebben!

Groetjes,

Dreeke ;)

 
was inderdaad op nl.media.satteliet maar je kunt hem natuurlijk ook bereiken via zijn homepage van ic-prog

greetz Geinponem

 
dreeke misschien kun jij mij helpen. ik zoek al een jaar iemand die weet hoe je een digitale audiouitgang op een philips dsx7071(zou intern exact hetzelfde zijn als de 5816)

kunt maken. ik wil heel erg graag streamen....

ik hoop dat je me kunt helpen al is het maar iets..

bedankt vinz

dutchvinz@yahoo.com

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan