nieuwe goldcards (invalid fuses)

M

mmm

Van het weekend 5 nieuwe goldcards ontvangen. Daar moet natuurlijk meteen mee gespeeld worden. Dus een kaartje in de goldprogrammer en gold*prog 1.40 opgestart. Bij de eerste poging om de eeprom te programmeren komt ie met de melding "invalid fuses, please check your card". En dit bij alle 5 de kaarten.

Het vreemde is, dat twee kaarten toch nog te programmeren zijn.

Het verschil tussen deze twee en de drie die niet te programmeren zijn, is dat het rode lampje op de programmer bij die drie kaartjes meteen brandt op het moment dat ik de kaart in de programmer stop. Bij de andere twee gaat dit lampje niet branden, maar komt nog wel met dezelfde melding ("invalid fuses") en als ik de PIC programmeer gaat ie ook nog de "slave" programmeren. Deze kaartjes werken uiteindelijk wel.

Met mijn "oudere" PICkaarten (waaronder twee goldcards die "wit" zijn, de nieuwe zijn goudkleurig) heb ik helemaal geen problemen.

Ik heb wel gemerkt dat de nieuwe kaarten iets dikker zijn, en het zou kunnen dat ze de kontakten van de kaartlezer te ver indrukken. Aan de andere kant is een printplaatje waar chips op zitten net zo dik.

Zoekend op de diverse boards voor dit probleem kom het steeds weer naar voren dat de kaartlezer "kapot" zou zijn. Dat kan ik in mijn geval me bijna niet voorstellen.

Komt het vaak voor dat goldcards kapot zijn?

Groetjes,

:cool:

 
Het komt niet zo heel vaak voor, MMM, alleen bij de goedkope 'imitatie' kaartjes.

Zo heb ik er van de 10 die ik ooit gekocht had er 2 weg kunnen gooien, dus een uitval van 20%.

Van een andere leverancier heb er weer een stel gekocht waarbij geen uitval is opgetreden, deze kaartjes waren ietsje duurder maar uiteindelijk toch ook weer niet . ;)

 
Hoi Drz,

bedankt voor je snelle reactie.

Ik hoor ook niet zoveel over kapotte kaartjes, en zoals gezegd: tot nu toe alleen maar goede ervaring.

De kaartjes lijken me geen imitatiekaartjes, hoewel ik niet zou weten hoe ik dat zou kunnen zien. De prijs was ook "normaal" ;)

Groetjes,

 
Misschien kun je wat timer-settings veranderen.

Sommige kaartjes hebben wat meer moeite als de andere.

Heb je dat al eens geprobeerd?

 
Ja, ik heb nu de programmer op de aanbevolen waarde gezet. Hij stond inderdaad wat sneller.

Op de één of andere manier moet ik er achter zien te komen waarom het rode lampje meteen gaat branden. D.w.z het brandt meteen nadat gold*prog opgestart wordt als ik de programmer net heb aangesloten. Blijkbaar initialiseert het programma de programmer, want als ik daarna het programma aflsluit blijft dit rode lampje branden. Sterker nog als ik er nu een andere kaart in stop gaat het lampje meteen aan.

Bedankt voor het meedenken, ik ga toch nog een keer die delays bekijken. Probleem/voordeel (hoe je het wil zien :laugh: met gold*prog is, dat er niet zoveel in te stellen valt.

Groetjes,

:cool:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan