Seca Philips, uitlezen en proggen eeprom

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Even wat geschiedenis, voor diegenen die het niet weten.

In Vlaanderen kijken we niet enkel schotel, maar hebben we ook Canaal Digitaal op de kabel zitten. Je hebt uiteraard een officiële ontvanger nodig die enkel via C+ te krijgen is. (intussen weten we ook dat de Humax 5100CI dit ook kan).

Nu was het tot voor kort mogelijk om in het Waalse landgedeelte zo'n ontvanger mee naar huis te krijgen zonder papierwerk en abonnement. De decoder in Vlaanderen aansluiten lukt zonder problemen, en met een GW kaartje heb je alles wat je maar kan wensen.

Tot nu toe nog geen enkel probleem, ware het niet dat de Waalse en Vlaamse decoders verschillen van Eeprom. Dit heeft tot gevolg dat de EPG en Pilot toets niet werken.

Bon, nu heb ik gelezen dat mensen met een Nederlandse Philips Decoder die omprogrammeren naar een Spaanse. Ik vraag me af of dezelfde truk niet toepasbaar is om een Waalse decoder om te programmeren naar een Vlaamse.

Wie heeft enige info hieromtrent of kan helpen ?

Bedankt,

Red

 
die epg werkt dit niet meer,of heeft dit

nooid gewerkt?

epg van c+ is een paar dagen van streek

ook op de goldbox/humax enz.

apkay

 
C+ is weer een beethe aan het spelen , de afgelopen dagen heeft de epg info een beetje achtergelopen of helemaal niet gewerkt.

 
Nee, het gaat hier dus niet om een Seca Sat decoder maar om een Seca Cable decoder !!!

Voor alle duidelijkheid, geen enkele Waalse decoder geeft EPG in Vlaanderen, niet enkel de mijne.

De oorzaak zit hem denk ik in de regiocodering in de eeprom. Een soortgelijk probleem als met de nederlandse Philips Sat decoders.

De Cable decoder ziet er trouwens identiek uit als een Sat Decoder.

CU

Red

 
inderdaad , de c+vlaanderen bak lijkt juist hetzelfde dan een strong srt8000 , maar de kabel bak is een phillips.

enkel de vlaamse bak ondersteund ook mediahighway en dat hebben de waalse bakken niet.

voor die bak om te proggen zal je eens moeten testen met phillips files , maar of het mogelijk is dat kan ik niet zeggen.

groeten

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan