hummie koelen

B

beltwalker

Wil je je Humax koelen dan heb ik hier een mooie oplossing voor je. Zonder aan de Hummie zelf te sleutelen.

Koop bij de pc-handel een platte hardeschijf koeler (voor montage op een harde schijf fl35.-. Koop ook een (ongestabiliseerde is goed genoeg) goedkope voeding waarvan het voltage regelbaar is fl10.- Sluit de koeler aan de voeding. Hoe hoger je het voltage zet hoe harder de koeler draait. De mijne staat op 6 volt. Leg de hardeschijf koeler op de heetste plek van de Humax. Als sneew voor de zon verdwijnt de overtollige hitte.

Om e.e.a. perfect te maken kun je ook nog wat tochtstrip onder de rand van het koelerhuis plakken voor extra afdichting. De koeler zuigt de lucht uit de humax en blaast deze zijwaarts weer af. Werkt perfect en fl 45.- is niet te veel om onze kostbare (worden goud waard) Hummies in conditie te houden.

Als iemand nog verbeteringen weet houd ik me aanbevolen

Grtjs Beltwalker

 
Toch wel even slim om even te vermelden om de lucht vanuit het moederbord richting de voeding te sturen in plaats vanuit de voeding naar het moederbord! :)

Je zou ze de kost moeten geven aan de gene die het net andersom zouden doen... :)

 
Ik heb de oplossing van beltwalker uitgevoerd en het is echt perfect. Er zitten 2 koelertjes op een harddiskkoeler en de Humax blijft dan ook echt koel. Eenvoudig en goedkoop.

Bedankt voor de tip !!!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan