originele kaart uitlezen met mkfind4 is veilig?

T

test

hoi, is het 100% veilig om je originele echte naar canal+ ruikende kaart uit te lezen met mkfind4? het lijkt me k*t als ik 'm sloop :/

 
Lezen kan geen kwaad maar schrijven is wat anders ...

 
Hoi,

Ook lezen kan fout gaan...

De orginele kaartjes zijn namenlijk wel beveiligt tegen dit soort zaken, lijkt me ook logisch...

Progjes als MkF gebuiken een bug in de software van de kaartjes om toch "binnen" te kunnen komen.

Hiervoor worden voor het lezen van bijvoorbeeld MK`s enkele andere "gegevens" overschreven.

Deze worden later door MkF weer terug gezet....

Maar als voortijdig je PC vastloopt, of je haalt je kaartje uit de lezer, dan kan het dus toch fout gaan.

MkF is een echt muis-klik progje, en relatief veilig.

Het goede oude "handwerk" de sport van het zelf strings schrijven, en ook echt zien waar je mee bezig bent, gaat zo wel verloren, toch jammer :-(

Groetjes,

Erik.

 
Er zijn ook al gevalletjes bekend waarbij de kaarten spontaan onbruikbaar werden tijdens het lezen cq bewerken van de kaart.

Wat Knollenburg al aangaf is dat MKF ook je kaart beschrijft om "in de kaart te geraken" en daarna netjes alle settings weer terugzet.

En op dat moment kan het inderdaad fout gaan zonder dat je pc vastloopt.

Maar ook tijdens het benaderen van de kaart kan het fout gaan, dus pas goed op met wat je doet en blijf absoluut van de seca provider af als je niet weet wat je doet!

Vraag anders met een smoesje een nieuwe kaart aan bij C+ en ga een lekker expirimenteren met je oude kaart.

Sorrie voor het nagenoeg herhalen van wat meneer Knollenburg al gezegd heeft, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn met het oog op problemen met de +provider.

 
Ze zeggen Meneer tegen mij :))))))

Thnx Drz.....

Maar zonder gekheid, de enige reden om op dit moment met een orginele kaart te gaan hobbeyen zou kunnen zijn om er iets van te leren.

aAdere zaken gaan (nog) prima met een Goldwafer.

Maar van MkF leer je eigenlijk niet zo veel.

Begin eens meer bij de basis met bijvoorbeeld Secamosc.

Helaas is er in het verleden met de verschillende "verhuizingen" van dit (en ook andere board`s) veel oude informatie verloren gegaan.

Maar in het tijdperk voor MkF werd er heel geheimzinnig over het aanpassen van OSC`s gedaan.

Af en toe werd een klein tipje van de sluier opgelicht, en dan kon je weer een paar dagen verder "hobbeyen" aan je kaartje.

En maar klooien met dat LN-byte in die strings....

Al met al een heel leerzaam proces....

Mijn advies, als je wilt leren, probeer wat (oude) faq`s te bemachtigen, ik heb hier alleen nog de oude postings, en dat is een nogal onsamenhangend geheel.

probeer te begrijpen hoe de verschillende commando`s in elkaar zitten.

Maak zelf je strings, en beleef de kick als je kaartje antwoordt met 90 00

Groetjes,

Erik.

 
bedankt allemaal voor jullie posts, en het is allemaal goedgegaan. en inderdaad, de reden dat ik wat wilde mkfind'en was om wat meer te leren en dat heb ik toch al met al wel gedaan, alleen zit het veranderen van m'n osc er niet echt in aangezien ik als het fout gaat gelynched wordt door m'n pa en ma ;(

maar toch bedankt en ik zal er zeker over gaan lezen ;)

 
Och, een nieuwe kaart kost maar 150 gulden ofzo......duuusss.........

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan