in aanvulling op Satslope

  • Topic starter MediaMasterA
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MediaMasterA

Die satelliet (ik weet ook niet meer hoe die heette) was niet meer onbruikbaar, ze hebben op een paar plaatsen op de wereld met allejezus grote schotels allemaal tegelijk het "terugdraai commando" op vol vermogen naar die satelliet gestuurd (zie dat maar eens goed synchroon te doen), en toen is die weer teruggedraaid ! Als je maar genoeg veldsterkte creëert heb je helemaal geen ontvangstschotel nodig...

De persoon in kwestie die het verkeerde commando had gestuurd werd ontslagen naar het verluidt. Één van de medewerkers van de MCR in Hilversum heeft mij dit verhaal verteld, en ik geloof het wel.

groeten Arnold.

 
Kan ik mij wel begrijpen, het is zonde om een satelliet van een paar tientjes (lees miljoentjes) zomaar weg te laten vliegen.

Ze zullen er wel alles aan gedaan hebben om hem weer terug te krijgen.

Maarre, waar hangt ie nu dan?

 
Bedankt arnold.

Zo wordt de geschiedenis weer compleet. Toch ben ik de Olympus op een gegeven moment kwijtgeraakt en niet meer gezien. Misschien is ie verplaatst. Nu zou die niet meer kunnen bestaan, te oud denk ik.

Ze zonden toen een bijzonder sterk signaal uit van RaiSat, dat kon je met een mini schotel ruisvrij ontvangen, en soms wat zwakkere signalen voor expo's en dergelijke. Daar zaten leuke filmpjes op. Helaas niet zo'n goede kwaliteit (beeldruis)want de bandbreedte was maar 18 MHz! Ach ja, analoge tijden toen moest je nog veel moeite doen om wat uit de lucht te peuteren ;-)

 
A.u.b. verder in Kletspraat, het is niet echt een nieuws topic.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan