Mediabox vastloop probleem

S

Satslope

Voor degenen die nog problemen hebben met een Mediabox (vastlopen) heb ik een settingsfile waar ik de nodige tijd in gestoken heb en die kun je krijgen als je een mailtje stuurt.

Met deze settings kun je weer zappen, zij het dat je geen teletext en geen taalkeuzen (en ondertitels) meer hebt.

De grap is gebaseerd op het foutief maken van de SID's in de settings (opgeslagen als Mediabox-textfile).

Via deze SID haalt de Mediabox namelijk alle PID's binnen die belangrijk zijn, en daarbij zitten ook een paar MHW applicaties waar die blijkbaar door vast loopt.

Vervolgens moet je wel de Video en Audio ECM PID (zijn gelijk aan de PMC pid) invullen maar die is voor een groot deel uit de 3-in-1 dvb settings te halen.

Ik heb e.e.a. mbv van Ultraedit in block mode gekopieerd. Werkt goed.

 
dat is grote klasse Satslope .

daar ga je een groot aantal mensen een plezier mee doen.

ben zelf ook al met het probleem bezig geweest,maar bleef met een file in dvb formaat zitten ,die ik wel met de pc zou kunne inladen .maar deze had via com een serieel conflikt.

toen met de laptop geprobeerd maar kreeg daarop de file niet in ander formaat zodat ik em aangepast in de mediabox kon schieten.

in de laptop draait winXP en dat is misschien iets buggie.

kreeg in ieder geval de file niet in ander formaat,(althans hij herkende het niet)

wellicht gaat het wel met jou in txt formaat aangepaste settings file..

ik had je al eens per mail om raad gevraagd ,maar ik kreeg helaas geen antwoord.

als je wilt zou ik em graag eens willen zien van je..

email xgabox@uwnet.nl

 
Laatst bewerkt:
De file is inmiddels verzonden.

@ xgabox.

Sorry maar jouw mail is me dan ontgaan op een of andere manier.

Met Mediaserax 115b kun je de channellist laden als Mediabox/DVBEdit-textfile (niet als bin!) en dan sturen. Moet gewoon werken..

Krijg je geen communicatie? Daar heb ik geen probleem mee, kan je daar niet mee helpen.

Als je Mediaserax start en je drukt COnnect moet er SEII op de box staan. Zoniet, dan is er wat mis.

 
Hoe dom kan een mens zijn.....

ik was in de veronderstelling dat ik 115b reeds vernieuwd had ,was echter nog steeds 103b.(lijkt er ook precies op)

geen wonder dat er niets te regelen of wijzigen was.

snel 115b eroverheen geknald ,en zie daar 20 sec filetje inladen ,KLAAR..!!!

ook mijn eigen file loopt er soepel in.

goed dat je nog even de melding seII gaf ,bij 103b geeft ie nml nog steeds NPQ .das nie goed en bracht me op het idee.

bedankt satslope !! :)

 
Dank u, Satslope, als ik bij mijn zwager kon, zal ik het gelijk proberen.

 
mikey bikey!!

pieterburenbroeder..

ik heb je mailtje al beantwoord..

dus zal het wel goed komen.....

 
Klopt! ;)

Maar de vraag was iets eerder dan t aanbox, uh aanbod.

Grtz Mike

Ik heb de mediabox vanmiddag thuis, dan kan ik weer ff proberen, I'll let you know

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan