Wat betekent dit?

C

cath

Mijn Irdeto common interface module heeft de volgende

specificaties:

Ver 00.03

Softcell: ver 2.05 (ci) - Nec 1 - chip.

Wie kan mij uitleggen wat dit betekent?

Zegt het o.a. iets over wat ik er mee kan ontvangen? Zo ja, wat

dan? Is de module bijvoorbeeld beperkt tot het ontvangst van alleen de Nederlandse Irdetozenders?

 
Ik heb hem even hier naartoe verplaatst omdat dit geen illegale vraag is dus hoeft niet in de Bedelstaf.

Overigens dacht ik dat dit de zgn. Euro-IrdetoCI module is, en daarmee kun je inderdaad alleen de NL C+ zenders ontvangen, met uitzondering van de kanalen die alleen in seca worden uitgezonden.

Dan zit je dus gebonden aan de 3 publieke zenders, BVN en de twee C+ kanalen en verder niks.

Dit ding kun je dacht ik wel omproggen naar een seca 1.05 cam en dan zie je meer.

Misschien dat iemand die meer op het gebied van CI's thuis is, dit verhaal kan bevestigen, of anders verbeteren.:)

 
Met deze module kun je gewoon alle Irdeto zenders ontvangen, mits je de juiste (originele) kaart daarvoor hebt. Ik heb laatst zelf gezien dat je er zelfs een originele Irdeto 2 (Nova) kaart mee kunt laten draaien. Irdeto is geen Betacrypt, dus kun je er geen Premiere kanalen mee zien.

Bovendien is het pakket dat C+ nog in Irdeto uitzend ietsje uitgebreider: C+ 1 en 2, Ned 123, RTL 4,5 Yorin Sbs6 Fox8 TMF (BVN is FTA, vrij te ontvangen).

En inderdaad is deze module niet te patchen naar een freecam of allcam. En als je er eenmaal een aston 1.05 (seca) van gemaakt heb kun je nooit meer terug (dacht ik).

 
Behalve naar Seca kan je ook naar Alphacrypt. Hoef denk ik niet meer te vertellen wat dat is (zie site mascom). Het schijnt inderdaad eenmalig te zijn. eenmaal Alphacrypt of seca en that's it.

het lijkt mij echter verstandiger als je gaat omproggen dit naar alphacrypt te doen. een astoncrypt is gewoon in de winkel te koop, een alphacrypt niet, en als je er al aan kan komen dan betaal je er minimaal DM450.-- voor.

peter.

 
Je hebt gelijk marciemarc, ik wilde er nog bijtypen "en de commercielen" maar naar ik nu zie heb ik dat schijnbaar niet gedaan. Bedankt voor de aanvulling!

 
Cath ,,

ik denk dat er wat verwarring onstaat hier,

als je echt een 00.03 ci hebt met 2.05 chip ,dan heb je een standaart irdeto CI ..

deze kan je naar SE en freecam patchen bijvoorbeeld.

geen SECA !!!

kijk voor de zekerheid ook in je cam menu of de software versie van voor sept 2000 is .

ik dacht dat de standaart soft van juni 1999 is.

als dat zo is dan heb je nog een zeldzaam ,maar patchbaar exemplaar.

ik hoop dus niet dat je al aan het patchen geslagen bent.

en het met de voorgaande tips er iets verkeerds in gestopt hebt.

vergissen is menselijk maar kan in dit geval een duur grapje zijn.

je hebt een prima CI dus

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan