Theoretisch gezien ...

R

redneck eyeball

Heb over iets zitten nadenken ...

Speelt echt geen rol over welke soort kaart het gaat hoor !

Je plaatst je originele kaart in een Season2 interface, en dan de Season2 in het desbetreffende toestel en je logt alle traffic van en naar de kaart.

Dan zou het toch moeten mogelijk zijn om een PIC te programmeren die op dezelfde vragen hetzelfde antwoord geeft.

Heb ik dit verkeerd voor ? Of niet ?

Zou het echt zo éénvoudig zijn ?

Voor alle duidelijkheid, niks te maken met Chipknip, Proton of aanverwante rommel.

CU

Red

 
Nou, dan heb je een grote pic nodig hoor!

De grap is dat de zaak versleuteld wordt volgens een bepaald patroon en dat wijzigt elke keer. De key die nodig is om te ontsleutelen volgt uit de gedecodeerde electronic control message. Dat decodeerproces gebeurt in de kaart en daarbij is nodig: het algoritme en een geldige plain key.

Wil je alle mogelijke vragen/antwoorden opslaan dan gaat dat heel veel geheugen kosten.

Vroeger bij Sky deed men iets dergelijks: omdat het een analoog gecodeerd signaal was (lijnrotatie over 256 punten) kon je een uitzending gecodeerd opnemen, vervolgens logt iemand de instructies mee (die een officieel abo heeft) en stuurt jou de logfile. Dan speel je de videoband via de decoder af en tegelijk ook de logfile. Die truc werkt digitaal niet omdat je geen mpeg-2 recorder hebt ;) Maar dan hoef je inderdaad verder niks van het systeem te weten.

 
dat maakt de zaak al wat moeilijker ...

bedankt voor de uitleg.

CU

Red

 
Dit principe zou natuurlijk wel kunnen werken via Internet, UMTS oid. Ik zie dan een aantal smartcards voor me die (Slaves) constant updates ontvangen van een Master die de juiste antwoorden genereert. Moet je alleen zeker weten die ontvangers goed gesynchroniseerd draaien.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan