Humax patchen

L

Lucas Lubbers

Ik heb in mijn Humax de schumi-patch.

Wil hem vervangen door de CAM 3.2. Maar ik wil graag de zendervolgorde behouden.(De settings?) Anders moet ik straks uren zenders gaan zitten verplaatsen met de afstandsbediening. En daar heb ik geen zin in. Is er een mogelijkheid om deze setting te behouden of moet ik eraan geloven.

Wie helpt een beginner?

 
Bij het opwaarderen van je ontvanger met nieuwe firmware, wordt de zenderlijst niet gewist. Alle settings blijven zoals ze waren. Maar ook al zou dat gebeuren, je kunt toch op verschillende sites perfecte settinglijsten downloaden, en die in 30 seconden in je ontvanger schrijven. Met de afstandsbediening hoef je helemaal nooit meer te werken, als je het gemak hebt ontdenkt van een settingseditor. Je kunt zelfs met zo'n programma je eigen lijst veiligstellen (uploaden dus naar de PC).

Kijk eens op de sites die vermeld staan in deze thread, daar vind je veel info over deze onderwerpen: http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=3487

 
Als ik de settings niet hoef te veranderen, waarom staat dan in alle "handleidingen" dat je eerst de officiële firmeware erin moet zetten, dan de CAM 3.2 final version en DAN DE STETTINGS.

 
@lucas

Je kan toch ook gewoon de settings die je nu hebt uitlezen op je pc (downloaden) via b.v. Humbox settingseditor en nadat je de nieuwe software hebt geladen diezelfde settings weer uploaden naar je Humax.

 
@Lucas Lubbers,

Download voor de zekerheid maar eerst je settings voordat je de nieuwe firmware gaat uploaden. Er zijn inderdaad gevallen bekend dat de settings er opnieuw in moeten nadat alle kanalen van LNB 2 en hoger (mochten die aanwezig zijn) spoorloos waren na +CAM 3.X.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan