Darkmosc vs. osc

K

Kcplus

Even het volgende:

Tsja, de Astons doen 't gewoon te goed, dus begin deze week maar even de Pioneer van stal gehaald: ff hobby-en..........

Even mijn darkmosc uitgeprobeerd in de goldbox. Heeft het immers altijd gedaan. Dus afgestemd op C+rood en .............. een bekende, doch onverwachte melding: steek smartcard...

Dit probleem blijkt echter alleen voor te komen op de betaalkanalen. Dus bijvoorbeeld RTL4, Nederland 2 etc. geven geen problemen.

Dus ook even geprobeerd met mijn originele kaartje en hier vanzelfsprekend geen problemen op C+rood / blauw etc.

Had ook nog een darksuca (gw) liggen, en ook hier: geen problemen op die kanalen!

Dus, de season2 gepakt en loggen maar voor het antwoord op de vraag: "wat is hier nu weer aan de hand?"

De log leert het volgende:

De goldbox stelt zijn bekende vragen, serienummer kaart, aantal providers, keys seca, pbm etc. maar nu ook: info ppv-creditrecord provider 1.

Welnu, bij de originele kaart geen problemen: het ppv-creditrecord wordt opgevraagd en het beeld blijft.

Bij de darksuca is natuurlijk geen ppv-creditrecord aanwezig, dus het antwoord luidt "geen info aanwezig" en het beeld blijft eveneens aanwezig.

Maar nu de darkmosc: de log ziet er precies hetzelfde uit als bij de osc, doch nadat ook hier het ppv-creditrecord (alleen bij C+, dus niet op RTL4 etc.) is opgevraagd gaat het beeld direct op zwart!

Goed, dus lijkt de oplossing voor de darkmosc te liggen in de verwijderen van het ppv-creditrecord: zo gezegd, zo gedaan, en inderdaad, zonder ppv-creditrecord: geen problemen meer.

Wat moeten we hier nu van denken: kennelijk kan de darkmosc het aanroepen van het ppv-creditrecord niet goed verwerken: er volgt namelijk dan een C1 3C instructie (over key 0E!) met nano's 31 en 2C, dus een PPV-instructie. En hier komt geen reply op, dus beeld op zwart.

Geeft natuurlijk wel te denken: wat doet het ppv-creditrecord op de originele kaart nu anders dan op de darkmosc?

In feite is volgens mij in dit record niets anders opgeslagen dan de datum waarop het record is aangemaakt.

Heeft iemand dezelfde ervaring, dan wel wil hier over meedenken?

PS

Canal Digitaal zendt nu inmiddels over key 0C ????????

(je blijft je verbazen!).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan