Tijd op display

V

vladimir

Heren,

Ik ben sinds 2 weken een trotse bezitter van een Nokia 9500!!!!

Maar de vragen reizen ten top. Het is een redelijk gecompliceerde machine. Ik zal maar beginnen met de eerste vraag:

Op het display op de stand by staat een tijd die ik niet kan wijzigen in het menu?

Ik heb de beschrijving door gelezen, en die komt totaal niet overeen met het menu op het scherm. Ook heb ik hier zocht en kan er niks over vinden

De org. soft is eruit en onder About staat het volgende:

Een aantal ww. Adressen en Versie dvb2000 v1 82.0 (15-11-2000).

Gr vladimir.

 
Dat is het bekende "C+ loopt niet op tijd" probleem.

De tijd zelf kun je niet veranderen, maar je kunt hem wel een bepaald aantal uren vooruit of achteruit zetten.

Normaal is dat 1 uur.

Hiervoor gebruik je de volgende combinatie:

Guide->9-> en dan de eerste knop links naast de Guide knop, ik dacht dat die geel was, dat is de A knop, het default menu, dan klik je bij time/display of zoiets, en daar kun je onderaan met de + of - knop de klok een uur vooruit of achteruit zetten.

Daar moet je het ergens zoeken, ik kan er een optietje naast zitten, maar het is ofwel in A (default settings) ofwel in 9 zelf bij "display".

Als je het dan +1 gezet hebt komt staat de tijd weer goed.

Ik heb deze posting even gemoved naar het dvb2000 forum want dit is een dvb2000 setting en geen programmers of programmersoft vraag.:)

 
Nadat je de tijd verandert hebt,een menu'tje terug en even op A save settings drukken anders heeft ie bij het uit en aanschakelen alles weer vergeten.

Nog een punt is dat de ontvanger de tijd overneemt van de laatst gekozen zender,het kan dus zo zijn dat je een zender kiest die een heel andere tijd heeft dan jouw horloge aangeeft dus uitzetten op een Astra of Hotbird zender en je hebt de goede tijd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan