6072 V3A vraagjes

H

hansadutta

Gelukkig, het patchen is gelukt. En het viel best mee. Met lookerflash ben je een zenuwslopende 1 uur en 3 kwartier kwijt. Heerlijk dat je van die insert smart card melding af ben. Ik zou niet eens meer weten wat er precies staat. Maar goed. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ik heb de 6072 V3a er op gezet. En ik heb er nog wat vragen over.

Hoe krijg je de taq's etc op het scherm? Als ik de ppv instelling verander in het menu en met A het menu verlaat lijkt de setting direct weer teruggezet op de sterretjes en het beeld blijft zwart. Het is me 1 keer gelukt om beeld op taq te krijgen maar ik weet niet meer hoe. Weet iemand wat ik toen gedaan heb?

Als ik in het menu de signaalsterkte wil bekijken slaat deze 1 keer uit en vervolgens geeft ie aan dat ik geen signaal heb. Moet ik iets veranderen aan de antenne instellingen? Ik tast wederom in het duister.

De EPG is weg! Terwijl hij wel in m’n kanalenlijst staat. Hoe krijg ik hem weer terug? Ik kan echt niet meer terug naar de tv gids. Ik ben te lui geworden.

Alvast bedankt voor de response

Groetjes,

Hansadutta

 
Je moet natuurlijk de juiste files voor je kaartje hebben, maar daar kan ik je hier geen info over geven. Het is in elk geval zo dat je niet met alle files alles kunt krijgen, dat blijft even zoeken.

Verder is het bij versie 3a normaal dat steeds in het menu de sterretjes terug komen. Als je eenmaal de instelling hebt gekozen, blijft hij in die mode staan totdat de ontvanger weer gereboot wordt, dus uit/aan gaat. Met deze versie hoef je de ontvanger dus niet meer uit/aan te zetten, gewoon kiezen via menu 4-1 regel 2 en dan weer menu (niet a en dan pas menu).

Verder is het bij deze versie normaal dat je EPG niet meer functioneerd. Dat is het compromis dat je moet sluiten met deze andere verbeteringen. Je kunt wel de INFO toets gebruiken op alle paketten, en da's dus weer een verbetering. Daarvoor moet dan wel de eprom geprogrammeerd zijn waarbij de EPG op off staat. Die eprom vind je ook op mijn site trouwens (evenals de originele waarbij de epg wel aan staat, maar dan werkt de info niet op alle paketten).

Je kunt (nog) niet alles hebben, we moeten nu al heel blij zijn met wat er wel kan, en meest handige is toch dat je nu op alle kanalen de kanalenlijst in beeld kunt krijgen door op de E-toets te drukken, en voor de filmliefhebbers (met een abonnement op de betreffende paketten [hi,hi]) natuurlijk de All-PPV patch.

 
Bedankt o alwetende,

Weet je al wanneer je supermegaultra-user wordt? Kan niet lang duren lijkt me.

Je hebt gelijk. Met wallbanger werkt het wel. Met 1 druk op de knop. Stom dat ik daar niet aan gedacht had want ik had al een keer beeld gehad met wallbanger.

Het was trouwens niet mijn bedoeling om kritiek te leveren als dat zo over mocht komen. Het moet wel een enorme puist werk geweest zijn om de software te schrijven. I r impwessed. Ik vroeg me alleen af of het klopt wat ik zag. En misschien heeft iemand anders wel wat aan deze wetenschap. Daar is het tenslotte allemaal voor te doen. Studiedoeleinden.

Ik ben erg benieuwd naar de mogelijkheden van de toekomstige studies. Ik ga in ieder geval straks m’n spaans even ophalen. Inderdaad (Hi Hi)

Groetjes,

Hansadutta

 
Versie 3B is nu ook voor de 6071 modellen beschikbaar! (En die was er al een paar dagen voor de 6072 versie)

Hiermee hoef je de ontvanger niet meer te rebooten (uit/aan te zetten dus) als je tussen de PPV-providers switcht. En nu zie je ook in menu 4-1 dat de provider die je gekozen hebt gewoon blijft staan (dus geen ***** meer).

All credits go to H2Deetoo !!!

 
Inderdaad Hansadutta, het is H2Deetoo die de verbeteringen in de software gemaakt heeft. Ik heb de V3b software ook al op mijn site staan voor die 6071 modellen. Bovendien kun je nu ook 2000 kanalen laten scannen, maar dan mag je ook niet meer rebooten, want er kunnen nog steeds maar 999 kanalen in het geheugen opgeslagen worden. Dat is dus voor de iets oudere philipsjes, maar niet voor de alleroudste DST5816/03! Lees altijd eerst de originele software uit, en bekijk die dan met wordpad ofzo, om te weten welke basissoft in jouw ontvanger staat.

Wat maak het uit wat voor user/member ik ben, we helpen elkaar toch! Daar is zo'n board toch voor dacht ik.

 
Hoi M_Z,

Aangezien ik toch liever de EPG terug had heb ik de bin files van je site gedownload. Eerst heb ik de originele 6072 file teruggezet. Toen bleek dat ik geen kanalenlijst meer had. Ik heb geprobeerd om hem er weer in te zetten met declink maar dat lukte niet. Daarna heb ik de bin file er in gezet met de EPG op off. Met niet het gewenste resultaat. De kanalenlijst stond er blijkbaar wel in want de decoder startte in een bepaald kanaal. Er was alleen geen beeld en ik kon ook niet meer in het menu. Ook toen ik daarna de originele bin file terug zette werkte het menu niet en geen beeld.

Toen heb ik met lookerflash de bin op ff gezet. (Ik neem tenminste aan dat dat zo is want m’n italiaans is een beetje roestig). Toen had ik weer toegang tot het menu. Maar ik kon nog steeds niets met declink.

Daarna heb ik een oudere versie van de bin file geladen en toen werkte alles weer.

De vraag is eigenlijk: Zijn deze bin files afhankelijk van de patch versie?

Groetjes,

Hansadutta

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan