Humax 5400 z zonder connector

J

Josje01

Hoi, voor een vriend van me zou ik graag een Humax5400 z zonder connector willen patchen. Mijn vraag is is er ergens een beschrijving , liefs in het Nederlands te vinden van hoe of wat het in zijn werk gaat. Heb wel al 3 keer een Humax 5400 z met connector gepatch, ben in het bezit van een Z-board. Dus ik weet dat het z-board goed werkt . of is iemand bereid om me een kleine beschrijving te willen zenden. Ik lees her en der dat het toch niet zo gemakkelijk moet gaan??

Alvast bedankt, hopelijk wat reacties.

Greetz: Josje01

 
Beetje vragen naar de bekende weg lijkt me dat. Doe een beetje je best en lees de topics hier eens goed door, er zijn er zat over de 5400Z en ook over het patchen, waar ook methode in staan van hoe het moet.

Ook de Engelstalige handleiding is heel eenvoudig aangezien het eigenlijk maar 1 handeling is.

Z-boar erin Humax opstarten en kijken of ie werkt. Zoja, Humax uit (zboard er in laten).

Neem de H2.08 loader die gebruikt wordt voor het patchen en zorg dat het programma wat je normaal gebruikt om software te loaden (wdnoak4+ dacht ik) zegt dat het wacht op de verbinding met de Humax.

Druk het knopje op het z-board in, schakel de humax aan en meteen dat je ziet dat de software begint te lopen, laat je het knopje los.

That's all.

 
Beetje beter lezen is misschien ook niet gek, BT.

Er wordt gevraagd hoe het nu op te lossen is om een Z te patchen waar geen interne connector in zit. Best wel een probleempje voor als je geen super soldeerhobbyist bent. Want een connectortje is nog steeds nergens te krijgen, en om er een uit een oudere humax te solderen is geen eenvoudig klusje.

Dus als antwoord op je vraag Josje, je zou een connector op de daarvoor bestemde plaats moeten solderen, en dan gaat het zoals de oudere Z, gewoon met het z-board patchen dus.

Graag zou ik ook wat oplossingen zien of adressen in de PM krijgen, want ik krijg ook regelmatig vragen via vrienden die een Z zonder connector willen patchen, maar aangezien ikzelf ook niet over die connectors beschik heb ik geen oplossing voor ze.

 
@Marciemarc,

Ik heb je een adres gestuurd via PM omdat het een commerciële link is, daar kan je je Z zonder connector, mits een kleine vergoeding laten patchen, het is in België.

 
ik heb zelf de humax nog nooit in het echt van binnen gezien maar kun je niet gewoon de eeprom's (of eproms) die er in zitten er uit solderen met een speciaal hulpstuk, en die extern programmeren? of zijn daar te veel draadjes voor nodig voor dat programmeren? Dan vervolgens de geprogrammeerde versie er weer insolderen

Matrix

 
De eproms er zomaar uitsolderen, zelfs met dat zéér duur hulpstuk is onbegonnen werk en maakt de zaak alleen nog moeilijker.

Zolang er geen andere oplossing is, moet men het Z-board gebruiken.

Ik heb ook al oplossingen gezien op een duitse site met die nageltjes en veertjes. Dit is een werkje van lange adem om zoiets in elkaar te frutselen en bied een oplossing voor een paar maal te gebruiken, professioneel kan je het moeilijk noemen.

Verder hoef je met dit spul zeer goed op te letten dat je niet de pennetjes per ongeluk verschuift als de tuner "on" is of het zal je wel een paar opgebrande printbanen kosten. De "+" en "-" staan vlak naast elkaar op pin nr 39 en 40 met een stap van 1,27 mm ertussen. Je kan al denken dat de minste verschuiving tijdens het laden van de 2.08 ernstige problemen kan veroorzaken.

De enige oplossing is, ga bij iemand die ervaring heeft met het plaatsen van die connector. Personen die hier 3.000,-Bfr (=fl 164) voor vragen zijn gansters en mogen ze van mijn part aan de galg hangen.

Het kan dan nog altijd mislopen tijdens het patchen, ik kan daarvan meespreken, en dan ben je uren zoet om die patch er toch nog op te krijgen.

 
@josje

Als je naar Arnhem wilt komen patch ik hem wel effe voor je (zonder te solderen !!!!!!!!)

stuur me maar een mailtje (schumiNL@gmx.net)

 
SchumiNL: Bedankt voor het aanbod!!

maar aangezien ik hier over de streep bij het zuiden van Nederland zit wordt dat toch een te grote afstand.

Enne , graag zou ik het zelf kunnen, zoals ik al zei met de Humax 5400 Z met connector geen probleem. En ShumiNL dat zonder solderen interesseert me wel. Misschien dat je dat uit de doeken wil doen??

Greetz: Josje01

 
Klopt Marciemarc, een beetje beter lezen is ook niet gek, geldt ook voor jou.

In mijn eerste regel stond namelijk dat ie eens de topics moest nazoeken. En in een van die grote topics staat ook wat je moet doen als er dus geen connector in zit, en de risico's die je loopt als je gaat opsolderen etc.:)

Het tweede deel van mijn reply was alleen bedoeld als bijkomende handleiding, maar een beetje moeite mag ie zelf ook doen, vandaar.

 
Hallo Josje,

Mocht je nog niet voorzien zijn wil ik je graag helpen.

Vlgs mij zitten we in dezelfde regio.

Stuur me even een Pm,daar gaan we zeker aan uitkomen.

Iedereen prettige feestdagen toegewenst.

Orgy

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan