Pinnacle PCTV Sat

S

seymour

Tijdens de kerstdagen heb ik van Santa een PCTV Sat-kaart van Pinnacle gekregen. Het kostte nog best wat moeite voordat ik hem aan de praat had, maar met veel geduld en 4 keer opnieuw de software geïnstalleerd te hebben, heb ik eindelijk TV-beelden via de sateliet op mijn PC. Het viel mij echter op dat de zgn. vrije kanalen zoals NED 1, 2, 3, etc. worden gezeien als gecodeerde zenders. Is er een mogelijkheid dat ik deze toch kan bekijken.

(externe kaartlezer of zo ?)

Ik heb de hele handel doorgelust via mijn Strong 8000-bakkie, in de veronderstelling dat de diverse coderingen hierdoor al eruit gefilterd zouden worden. Maar dit is helaas niet het geval.

Heeft iemand tips of ideeen om dit euvel op te lossen ?

Seymour

 
Hoi,

Nope, helaas zal een ontvanger die "voor" de antenne aansluiting geplaatst wordt niets uit het signaal filteren.

Het enige wat de ontvanger doet is het antenne signaal intern splitsen.

En het ene signaal naar zijn eigen, interne tuner brengen, en het andere op de tweede F-connector beschikbaar stellen voor bijvoorbeeld een tweede, Analoge ontvanger.

Het kijken naar de nederlandse zender zal toch een duur grapje worden, ben ik bang....

Om de "GRATIS" zenders Ned1 t/m3 te kunnen bekijken heb je naast een smartkaart (FL 30,- per jaar), voor je PC-SAT-kaart ook nog een CI-adapter nodig, deze wordt middels een bandkabel verbonden met je Satteliet ontvangst kaart.

In deze adapter kan dan vervolgens een CI-module (decoder module) geschoven worden.

Waar dan vervolgens je smartkaart weer ingeschoven moet worden.

Voor zowel de CI-module (Irdeto of Seca) als de CI-adapter moet je ongeveer 300,- per stuk rekenen, 600,- totaal dus....

En dat alles voor de "Gratis" kanalen, Helaas :-((

Groetjes,

Erik.

 
ik ben bang dat voor deze PCTV Satkaart geen Common Interface is.

Het is dus onmogelijk om met kaartjes te werken.

Het merk die dit wel heeft is Hauppauge.

Maar het kost inderdaad een vermogen.

De DVB-S kaart kost p/m Fl. 625,-

de Common Interface Fl. 249,-

Seca CI Fl. 300.-

Dan kan je beter een tweede ontvanger erbij kopen, is goedkoper.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan