asdl blijft hangen

I

ilya

Sins kort Asdl, na b.v. 15 minuten wordt het icoontje , wat groen is, geel.Dit betekent dan dat de verbinding met internet is verbonden.De instelling staan op onbepertk aan.Dus automatisch afsluiten kan dus niet. Is dit een typisch Asdl Alcatel probleem.

ILYA

 
Kan besturingssysteem zijn wat toch de verbinding dicht zet, je kan het instellingen in je inbel settings en ook nog eens in je alcatel modem zelf als ik me niet vergis.

 
Ik zal de helpdesk maar is effe bellen om e.e.a. te laten uitzoeken.Het gebeurt nu bijna elke avond dat het icoontje geel is(moet groen zijn).Er is wel dan nog steeds wel verbinding, want als je af wilt sluiten krijg je vraag : max stream verbreken ja of nee

.Daarnaast zie op de taakbalk dat er data nog steeds binnen komt ?? Ra,ra.Jammer dat dat geen enkele site open gaat.Opnieuw starten c.q. resetten en je kunt weer uren surfen, totdat .....

ILYA

 
Dit is zeker géén modemprobleem tenzij het een USB modem betreft. De Manta USB modem trekt relatief veel stroom uit een USB poort en de oudere types USB-poorten (typisch deze die op het main-board staan) kunnen dit niet altijd aan.

Een oplossing is dan enkel te zoeken in aanschaf en plaatsing van een PCI USB print.

 
Ik had gisteravond de allernieuwste versie gedownload van de site van Alcatel.

Asdl is enige maanden door een deskundige van de pTT op mijn noteboek geinstalleerd.Het notebook is ca half jaar oud en draait onder windows ME.Tot nu draait alls perfect, totdat ik Asdl nam.

Ik gebruik een extern modem" Speed Touch USB Network Terminator" van Alcatel.

Vanavond heb ik 4 x mijn pc op moeten starten om te kunnen surfen.Dus steeds wordt het icoontje dan geel en je kunt weer resetten.Erg hinderlijk.

Ik heb hoop , nu al 15 min verbinding. Wie weet. !!!!

ILYA

 
Kijk eens bij je apparatenbeheer of anders in het configuratiescherm bij het energiebeheer.

Een kennis van me had eenzelfde probleem met een printer (sloeg steeds na een kwartier uit) en toen bleek dat de USB settings zo stonden ingesteld dat die automatisch stop gezet werden na een kwartier bij het niet bezig zijn.

Nu ben je op de kabel natuurlijk wel bezig, maar het kan zijn dat deze setting toch roet in het eten gooit.

Ik dacht eerst dat je een gewoon netwerk kabelmodem had, vandaar dat me dit idee nu pas invalt.

 
Wat, was dat een gedoe.Eerst de provider gebeld.Deze wist het niet. Toen een kennis info groep.Deze vermoedde dat het inderdaad aan het energie beheer lag.Het instellen mbt besturings systeem bleek niet mogelijk.

Men adviseerde Mx stream te bellen .Eindelijk na 2 dagen,(ik denk door de forse tariefsverhoging van 23 %) eindelijk te pakken.

Deze logge instantie dacht ook dat het energie beheer was en adviseerde bij de verkoper van mijn laptop e.e.a. uit te pluizen.

Dit was gelukkig eindelijk mijn laatste station.

Na test bleek n.l. dat ik een externe usb hub moest aansluiten met externe voeding en vervolgens aan deze externe hub de speed touch modem moest aansluiten.

Hoera ,,ik heb al een uur constante verbinding. :) :) :)

Moraal van het verhaal, ondanks dat ik een van de nieuwste en snelste notebook bezit is zo nu en dan bij bepaalde types een energie probleem mbt bepaalde externe modems.

Men is gewaarschuwd.

ILYA

.

 
Yep, en neem inderdaad een extern hubje met voeding.

Inmiddels heb ik hier ontdekt dat een extern hubje zonder voeding ook niet altijd lekker werkt, ook de pc's (met name van Asus) waar je 4 usb poortjes bij krijgt (2 op het mainboard en 2 op zo'n aparte bus) blijkt niet zo lekker te werken met sommige dingen, een externe usb hub blijkt dan ook beter te werken.

Helaas ben ik daar niet tijdig achter gekomen om het hier als oplossing aan te dragen.

Zie dit dus meer als een bevestiging van Ilya's verhaal, dat indien er iets deels mis is met een USB aansluiting je eens naar energiebeheer en anders externe hub moet gaan kijken.

 
Ik heb in mijn laptop 2 usb' s.In de een had ik de externe gestopt no problem meer.Door stom toeval stopte ik gisteravond mijn externe modem in het andere intern usb portje.En wat denk je!!!

Ik heb de zondagavond mijn modem erin gehad ZONDER uitval.

Conclusie : het ene usb port is de andere niet !!!!

Ik heb in ieder geval als reserve een externe usb :)

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan