Jump to content

* * * Sinterklaas is weer in het land * * *

Piet schoorsteen Funboard Stoomboot

Sign in to follow this  
Guest kirech

Planet ADSL in Belgie

Recommended Posts

Guest kirech

Heeft er iemand ervaring met het ADSL abo van Planet Internet.

Ik slaag er gewoon niet één aan te vragen. Duurt nu al weken en ze steken de schuld op Belgacom.

Kirech

Guest LocoMotion

Kirech

Sluit gewoon aan op Telenet,vvéééééééél sneller dan ADSL(spreek uit ervaring)

groeten

LocoMotion

Guest Stefaand

sneller...misschien wel, zolang je alleen in je straat/buurt bent. Want Telenet is een SHARED medium...ADSL is point to point en dus veel sneller op termijn....(spreek uit ervaring)

Guest Wimpie

Ik heb 9 weken moeten wachten op mijn wanadoo aansluiting...

Buiten dat heel tevreden, ALTIJD 110Kb/s DL... (is normaal maar 75)

Grtz,

Wimpie

Guest electrabelECT

Het al dan niet beschikbaar hebben van ADSL is afhankelijk van de centrale waaraan je gekoppeld bent en de afstand tussen centrale en je adres. Deze afstand wordt fysisch gemeten (impedantie van de lijn) en is niet in km uit te drukken.

Kan dus zijn dat Belgacom geen tijd heeft, Belgacom negatief advies geeft maar Planet niet meewil, enz.

En wat telenet betreft....bij een monopolie loopt in den beginne alles gesmeerd !

Guest kirech

Thx voor de reacties.

- Bij mijn Kortrijkse vrienden loopt telenet inderdaad een stuk sneller: 300 kb (gewoonlijk) maar soms zelf hoger.

- Ik heb geen kabel aansluiting (wat was da weer van die monopolie): ik wil zelf beslissen wat ik te zien krijg. (heb er natuurlijk wel spijt van dat ik indentijd zelf geen kabel tot binnen heb laten trekken.

- ADSL IS mogelijk hier (2 huizen verder hebben ze het). Das nog zo'n monopolie dinges. Volgens Planet werkt Belgacom nie goed mee. De reden dat ik bij Planet blijf is om mijn email adres te behouden. Een andere kortrijkse vriend ADSL bij belgacom is slechts 3 dagen. Monopolie (niet het spel dus) is nergens goed voor ...

9 weken ... OK nog 4 weken geduld dus.