Matrixstudio vc piccrd2 & Moscas

W

Wimpie

Zoals beloofd een kort stukje uitleg over matrixstudio voor diegenen die er geen kop of staart aan krijgen...:)

(en hopelijk krijg ik die verdomde infinite loop error niet van n4disp)

Matrixstudio kan 2 soorten software voor de silvercard bedienen: Moscas (Mosc Advanced Simulation) en piccard2 (oftewel de opvolger van de Cullah software-reeks).

Om de pic te programmeren kun je de ingebouwde programmer gebruiken. Klik eerst rechts aan WAT je wil proggen. Voor een update van de software bv. klik je program aan... (anders wis je bijvoorbeeld de eeprom, en dan kun je weer herbeginnen met je providers in te vullen) Load een file en vervolgens 'write'...

Eenmaal je kaart geprogd met piccard2 of moscas kun je beginnen de kaart te vullen.

Gebruik voor moscas een ander mosc programma, MKF bv.

Nochtans kun je ook het programma hiervoor gebruiken, later hierover meer...

Een van de belangrijkste menus is het 'debug mode' menu

steek de kaart in en druk 'reset port'

je ziet nu welke versie van kaart je hebt, datum, en ook welke opties er aan staan in de configuratie van de software. (bv AutoPPUA - di de custwp wordt genegeerd, PBM updates negeren enz...) Wil je hier iets veranderen, dan vink je de gewenste features aan/af, en klik dan op write cullah config

Providers lezen:

voor moscas doe je dit via het minimosc proggie

voor piccard2 het debug menu, read providers. nu kun je de providers veranderen, en met write providers stuur je de gewijzigde gegevens terug naar de kaart.

Voor moscas kun je de providers veranderen, maar om we te writen moet je eerst een tssstap doen, anders help je de kaart naar de kl****

na het wijzigen van de providers save je de file. bv file1

druk nu op het spinnetje bovenaan. vervolgens vraagt het proggie je een input en output file.

laad nu de outputfile. je ziet dat het 'providers' window vol staat met gekke tekentjes. Dit is echter normaal. Nu kun je write provider doen in het debug mode menu.

Voila, ik denk dat dit zo wat de belangrijkste zaken zijn...

Er zijn in matrixstudio echter verschillende wegen mogelijk om hetzelfde doel te bereiken.... experimenteren is dus de boodschap... Persoonlijk vind ik de logger functie interessant...

Ook kun je een externe eeprom proggen, en via je AB switchen tss de interne en externe eeprom. (2 kaarten in 1 dus:) )

Hopelijk heeft iemand iets aan dit relaas.... (het zit wel enorm rommellig in elkaar, maar het is dan ook in 5 minuutjes ingetikt)

Allee, 'k ga weer wa voortwerken:(

Grtz,

Wimpie

 
@Wimpie, bedankt en dat in 5 minuten!!.

Wellicht kun we deze handleiding met de anderen perfectioneren zodat we deze handleiding kunnen plaatsen bij de SM " Handleidingen"

We zullen komende dagen e.e.a. uit proberen

ILYA

 
@Wimpie,

heel erg bedankt........ :cool:

Een aantal postings op dit board zijn hiermede bevestigd, vragen misschien definitief beantwoord...........,

maar gelukkig zet je mij/ons weer op het spoor nieuwe mogelijkheden van MatrixStudio/Picc2rd te ontdekken.

Er zitten nog veel meer buttons in MatrixStudio die ontdekking behoeven, en ook dat PIN-menu behoeft nader onderzoek ;).

@Ilya,

Ik ben helemaal gevangen door dit proggie en de mogelijkheden van Picc2rd en MoscAS.

Daar móet ik gewoonweg meer van weten.

Ik vind het een perfect idee de krachten te bundelen om e.e.a. te doorgronden.

Ik blijf dit forum volgen en actief meewerken aan dit onderwerp.

PS

Ik heb trouwens ook gezien dat SecomFun import mogelijkheden heeft voor MoscAS.files en Picc2rd_ext_eeprom.files

Dus voortaan een keer je providers invullen als basis voor al je kaarten.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan