voeding of een ander probleem?

P

pet123

Hoi,

Ik heb hier een Humax staan welke geen beeld maar wel de epg (knipperend) weer geeft. De achtergrond plaatjes in het menu en in de radio stand zijn niet te zien alleen blokken zoals die krijgt bij slecht signaal. Als ik de lnb afkoppel dan blijven de menu plaatjes blokken echter een stabiel plaatje van de blokken. Mijn eerste gedachten de voeding. (software ook al een keer vervangen)

Ik heb even de voeding gewisseld van mijn eigen humax naar de andere humax dan krijg ik wel beeld echter blijft de epg knipperen en zijn de achtergrond plaatjes niet helemaal zoals ze horen terwijl de voeding wel goed werkt in mijn eigen humax.

Zijn de eerste generatie humaxen niet zo gevoelig voor een voedings spanning met een eventuele rimpel? (Mijn eigen humax heeft een aparte tuner print). Heeft iemand een idee wat het probleem is.

pet123

http://www.humaxsettings.nl

 
Ha, die Pet, en nog bedankt voor de lijsten die je op het net zet.

Er zijn voor de Humax, schema's beschikbaar waar de spanningen bijstaan, dacht ik.

Ik moet ze ergens op mijn computer hebben staan, maar dan zal ik eerst moeten zoeken, dus als je ze nog niet hebt, geef je maar een mailtje.

grtzz

 
Hoi Pet,

Een tijd geleden heb ik ook een voeding-probleem gehad met mijn Hummie,echter met andere symptomen(bij mij viel de Hummie helemaal uit en had vervormd beeld op de "gewone" zenders(Zie posting "Hummie valt uit" met laatste reply van 20-11-2001 ).

Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes,

Appie

 
Hoi Appie,

Het zal wel aan de voeding liggen want ik ruik zo'n muffe geur bij een groepje condensatoren. Echter blijf ik het vreemd vinden dat wanneer ik de voedings print van mijn eigen humax uitwissel met de humax met de defecte voeding dat het nog niet 100% goed is.

Het lijkt erop dat de eerste generatie humax niet zo gevoelig is voor een slechte voedings spanning.

Sinds kort heb ik een scoop en zal hem er eens aanhangen om te kijken of er een dikke rimpel op de gelijk spanning zit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan