Zomertijd bij C+?

V

vl32

Hmmm het is weer zover..zal de EPG dit keer wel goed geprogrammeerd zijn door de techneuten van C+ of duurt dat tot halfweg het seizoen voordat de klok goed staat?

 
Zoals elk jaar is de klok weer eens niet bijgesteld via de EPG, maar zaterdagavond was de EPG helemaal van slag.

In plaats van de programma's op het juiste tijdstip weer te geven liep alles een uur vroeger via de EPG.

Zouden ze bij C+ het verschl niet weten tussen een uur vooruit of achteruit oftewel zomer- of wintertijd???????????????????????????

Grtz mike

Fijne Paaseieren

 
Pff , laten we blij zijn dat ze het knoppie al gevonden hebben om de boel op tij te zetten.

Die epg zal nooit iets worden ,daar zijn ze te frans (lees arrogant) voor.

 
Tja... ik vraag me af waarom we ons dat nog afvragen, volgens mij is het ooit maar 1 keer goed gegaan sinds we C+ kunnen ontvangen en ook die keer was geloof ik pas een maand later.

De laatste 2 jaar kan ik me verder nooit herinneren dat ze ooit op tijd zijn geweest.

Wel hebben ze dacht ik verleden jaar eindelijk de wintertijd aangezet ongeveer 2 maanden voordat het weer tijd werd om de zomertijd aan te zetten, wat dus ook weer niet op tijd gebeurde.

Het is typerend, geld vangen kunnen ze, maar epg tijd omzetten valt onder "moeite doen voor de klant" en ik heb hier ooit eens de stelling gedeponeert dat C+ 2 dingen niet kan en dat was:

1.) Service verlenen

2.) Moeite doen voor de klant.

Alles wat aan een of beide punten voldoet valt niet binnen de mogelijkheden van C+.;)

 
Zullen we hier naar oerhollandse gewoonte eens een poeltje voor opzetten? Ik ga voor 29 april, een week of vier moet haalbaar zijn.

 
Laatst bewerkt:
Zijn we wel gewend van C- dat ze geen donder an die EPG tijd doen, dus heb de ontvanger zelf weer een uur vooruit gezet, en de boel klopt hier weer, maar het hoord eigenlijk anders, :biggrin: :biggrin:

Bruce.

 
PauK, ik ga voor 20 mei

 
Wegens besparingen zullen ze nu wachten tot het uur terug wordt aangepast dan staat alles vanzelf terug juist

als je t'nog niet wist dan weet ge t'nu

 
Mei vind ik wat vroeg, ik gok het op 15 juni.

En indien niet, dan hou ik het op begin september.

 
Ik gok er op dat ze het met de introductie van seca2 hier in Nederland rechttrekken.

Dat is als pasen en pinksteren op één dag vallen.;-))

 
Da's niet zo moeilijk. Gezien C+ niet aan klantvriendelijkheid doet, niet weet wat service is, gebruikers alleen wil klieren en daarnaast ook in Nederland de alleenheerschappij heeft bepaalt C+ zelf wel wanneer pasen en pinksteren op 1 dag valt en daar hebben wij ons dan maar bij neer te leggen.:biggrin:

 
De enige juiste handeling is de tijdinstelling van de ontvanger te verzetten omdat de tijd die door alle satellieten wordt uitgezonden de GMT oftewel de Greenwich tijd is, en die blijft winter en zomer dezelfde. In onze zone zitten we nu op GMT +2. Met deze instelling in de ontvanger loopt alles netjes op tijd, zelfs de EPG van C-.

Greetz

Ruff Rider

 
Da's niet waar Ruff Rider.

Het gaat hier namelijk niet om de tijd maar om de EPG tijd.

Je moet inderdaad je ontvanger een uurtje vooruit zetten, maar dat is het probleem niet.

Als je dat doet, dan is je tijd -en- je EPG tijd bij andere providers zoals Premiere World wel goed, alleen bij C- is het steeds zo dat de EPG dan toch nog een uur achterloopt, en de EPG wordt dus wel door de provider geregeld.

Dezelfde EPG die overigens bij C- de afgelopen weken nogal erg vaak door elkaar ligt of gewoon niets doet bij diverse zenders.

Maar dan kom je weer terug op de stelling van boven. Een goed werkende EPG verzorgen valt onder service verlenen en/of moeite doen voor de klanten. We weten daarvan inmiddels welke prioriteit dat heeft bij C-.

 
Nu ga ik zeker niet beweren dat de EPG van C- een toonbeeld is van hoe een EPG zou moeten werken. Maar hier kloppen de aangegeven tijden perfect op Humax en op de Nokia.

Greetz

Ruff Rider

 
Nou dan is het sinds vandaag of gisteren goed. Dat zou kunnen, ik heb zondag gekeken, en toen stond de tijd goed maar de EPG liep nog altijd een uur achter.

Ik heb even gecontroleerd, het loopt nu inderdaad goed, dan zijn ze er tegen alle verwachting in deze keer toch enorm snel bij geweest.;)

 
Is ook heel zinvol voor C+ om hier zo nu en dan te kijken;-)))

 
Zou inderdaad goed zijn, konden ze nog eens wat leren.:biggrin:

Maar volgens mij doen ze dat te weinig, of begrijpen niet waar we het over hebben, gezien het feit dat we dan weer terugvallen naar de basisbegrippen.

Hier dingen lezen en leren valt onder "moeite doen voor de klant" en tja.... de rest daarvan is wel bekend he.;)

Volgens mij heeft gewoon een van de jongens van de NOB ze eens goed voor schut gezet bij collega's en hebben ze het daarvoor deze keer snel verandert, of ze hebben uit onkunde na 3 jaar proberen zonder resultaat, nu iemand ingehuurd om dat even te komen doen.:biggrin:

 
In het kader van het slap ouwehoeren: was het iemand al opgevallen dat wij hier onze tijd wel goed hebben staan maar dat er bij staat: all times are GMT +1....

Oops !

 
Grappig he? :biggrin:

Officieel zitten we ook GMT+1 alleen de zomertijd is dan GMT+2 maarja, da's niet officieel eigenlijk dus vandaar dat we dat niet steeds veranderen.;)

In elk geval lopen bij ons -en- de server -en- de berichten op tijd. :tong:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan