Waarom pmc-edit ???

J

JohnnyBee

Hoi jongens,

kunnen jullie me even verklaren of het zin heeft een pmc-editor en nieuwste pmc-list te gebruiken.

Schijnbaar zou dit nodig zijn om de taq zenders te kunnen kijken, maar ik kan ze zo ook kijken, heb enkel de nieuwe ident en de 0e key op de kaart gezet en beeld, dus waarom dan de pmc editor nog?

En indien toch nodig om de lijsten een beetje up-to-date te houden, is dit dan misschien ook van de path die ik in de Humax heb zitten afhankelijk, of heeft dit er helemaal niets mee te maken???

Kan het zowiezo problemen creéren indien ik die list in men Hummie laad?

Johnny.

 
Hoi,

ik ben me vandaag dit ook gaan afvragen. En heb op een ander board een goeie tip gekregen van CyberSpy.

Start voor de gein eens het tooltje PMC-EDIT, maar zonder verbinding naar je Humax.

Laadt een PMCtabel, en druk op zenden (Send to IRD).

Het proggie wacht nu op verbinding met de humax, maar in de directory waar PCM-EDIT.exe staat is een temp.HDF gemaakt.

Deze verdwijnt weer bij het afsluiten van het programma, kopieer het dus even.

Daarna met HDFTOOL uitpakken, en wat blijkt: deze file is hdfbin-1-140000.raw. De extra file die PH sinds de 2002x-patch meestuurt.

Nu is het mij duidelijk waarom met de "oude" patches en originele firmware je geen PMC-tabellen nodig hebt: de software "kijkt" daar toch niet naar.

Nou dacht ik altijd dat als je een .hdf file naar je humax stuurt, je de oude soft die op die plaats stond overschrijft.

Je zult dus complete tabellen naar de Hummie moeten sturen, d.w.z. datgene wat er oorspronkelijk in de hdfbin-1-140000.raw stond plus datgene wat je nieuw nodig hebt.

Eventjes een excellsheetje met een enkel kanaaltje erin maken helpt niet.

Klopt mijn gedachtengang?????

@JohnnyBee: ik hoop dat deze info helpt. Als je ook kunt kijken zonder PMCtabellen te laden, dan zou ik je afraden om een nieuwe tabel te laden. Er zijn nogal wat meldingen van dat dat fout is gegaan.

Waarschijnlijk kijk jij of met een oude patch, of met een Aston-Cam.

Als je zegt: "heb enkel de nieuwe ident en de 0e key op de kaart gezet", betekent dit dan op een GW (SecaNix) of op een Fun (5in1)?

Volgens mij is die tabel alleen voor de interne CAM, voor 5in1 (of IRSECA) dus.

Groetjes,

:cool:

 
@mmm,

hoi mmm, bedankt voor jouw reply, ik ga der inderdaad dan maar van af zien denk ik, ik vind jouw gedachtengang en nader onderzoek van de pmc-editor zeer geloofwaardig.

Wat betreft de hiergebruikte toestanden kan ik je het volgende melden:

Hummie met daarin een ietofwat oude path HIC 1.03.06p +CAM PH3.2 en een goldwafer met Irseto-files derop, en deze gewoon in de embedded kaartlezer gepropt.

Moet er ook bijzetten dat ik reeds van dat de path uitgekomen is tot nu, er steeds tevreden over geweest ben, nog steeds geen vastlopers heb gekend en steeds alles heb kunnen kijken wat ik ook maar in de Irseto-files instak, hoe hoog de idents ook maar waren, zoals nu ident 0033.

Groetjes nog,

Johnny.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan