Jump to content
Sign in to follow this  
Guest JoostA

Radio 1, 20-4: de media en C+ in het bijzonder

Recommended Posts

Guest JoostA

Vanmiddag was de net coordinator van Ned. 2 (Joop Daalmeijer, als ik me niet vergis) te gast op radio 1-journaal. Het ging o.a. over de ellende van ITV, van de Kirch-gruppe en van CanalPlus

Wat je kon horen was toch een beetje wat we hier ook altijd melden. CanalPlus France heeft daar zo'n 20% van de mensen als abonnee, tegen 3% hier. *Het* grote probleem voor pay-tv aanbieders in Nederland is dat we veel te veel zenders hebben. Daalmeijer meldde: je kunt ieder avond sowieso wel 5 films gratis bekijken. Daar kun je weinig extra tegenover stellen

Overigens snijden ook de commerciele omroepen (niet zijnde pay-tv) zich in de vingers omdat het er zoveel zijn. Zo is ook Veronica inmiddels weer met een programma op de buis geweest (heb ik trouwens niet gezien, zou op TMF geweest moeten zijn).

Afijn. Waarmee ik maar gezegd wil hebben dat C+ Nederland wel even moet uitdenken wat je nu precies bereikt als je de sector niet betalende kijkers zou aanpakken -:)

Guest braamsluiper

Misschien wel te veel (FILMzenders), Maar "thema" zenders zijn nog wat magertjes.

Zo zou in het Canal Digitaal satelliet boeket nog MTV NL opgenomen kunnen worden.

Ook Cartoonnetwork- planete- enof een extra variant op Discovery.....( b.v. SciFi)

Wat dag je van HALLMARK als geweldloze familiezender....

Allemaal zenders waar tegen een kleine extra vergoeding graag naar gekeken zou worden......

Wat mij betreft schaffen ze de commercieele omroep maar af, met die klote reclame.

3 commercieelen zijn wel genoeg, want het is allemaal hetzelfde!

Braamsluiper.

Guest JoostA

Er werd in inderdaad ook opgemerkt dat er ruimte zou zijn voor themazenders (zoals bij de Duitsers). Ik weet niet of je Hallmark als themazender moet betitelen. Het is vast wel een geweldloze zender. Ik val er in ieder geval altijd bij in slaap ...

Hallmark is wel eens leuk, en ik kan me herinneren dat hij in de Multichoice tijd in het NL pakket erbij zat.

Greetings, Black Tiger