zenders verder als 45E

M

master28

sinds een paar weken, heb ik nu mijn humax5400 met een geotrack motor voorzien, na wat knoeiwerk loopt dit alles perfect

(krijg er alleen 4 posities nog niet goed in, maar dat zoek ik later nog wel uit).

Ik ontvang van panamsat 45 west tot europestar 45 oost

Wat kan ik hier buiten nog ontvangen, ik weet dat er naar het oosten nog wat satellieten zitten, maar het westen niet meer voor ons.

wie ontvangt er meer?

heb overigens een 1 meter L&H dish

en geen C-band

mvg marcel

 
Nou er zit nog genoeg buiten 45 west en 45 oost.

Ik ontvang zelfs de LMI op 75 oost en de Pan-amsat op 58 west.

(of was het nou Pas am?)

Nouja, in ieder geval zit er nog genoeg en voor een mooi overzicht kun je de hopperguide raadplegen of http://www.lyngsat.com/index.html.

 
@drz, thanx voor de info

naar het westen zal niet verder gaan voor mij, ik kom dan de muur van de buren tegen (afstand 2meter)

het oosten kan ik nog ver genoeg, dus dat word weer lekker hobbyen, en het is er lekker weer voor.

by the way tot hoeveel sat posities kan de humax nu probleemloos aan met de laatste 2002g patch?

ik dacht iets van 28, en die heb ik allen in gebruik.

 
Eh geen idee, ik heb mijn Humax al lang niet meer......

 
Het waren 25 posities, meer kan de humax door een fout in de firmware niet met een draaibare opstelling aan.

wel kan je er een disecqswitch 4/1 tussen zetten en hier dan weer een 12volt switch om de motor en de switch aan te sturen

dan kom ik op 25 + 4 = 29

deze opstelling ga ik waarschijnlijk vandaag uitproberen

mvg marcel

 
@drz

Die LMI-1 op 75 oost, ontvang je zeker op c band?

wat is op de ku band je meest oostelijke sat positie

en met welke schotelgrootte?

 
Ik heb geen c-band ontvangst helaas en de signalen die ik ontvang worden toch echt op de KU-band uitgezonden.

Ik ontving ook nog 3 analoge signalen maar door een foutje ben ik er 2 kwijt geraakt. :-(

Ik heb ooit eens de frequenties van de te ontvangen transponders geplaatst maar waar weet ik even niet meer.

Mochten die niet zo gauw meer te traceren zijn dan plaats ik ze gewoon morgen hierzo opnieuw.

Oja, de schotel grootte is 85cm met een Philips 0.7 DB LNB.

De meest oostelijke is de LMI maar ik zie op de spectrumanalizer op 76.5 graden en op 78 graden oost ook nog signalen, maar die detecteren mijn ontvanger helaas niet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan