Humax FTV5600 en Diseqc motor

H

HAWKEYE

Ik heb een vraagje....

Ik heb sinds een langere tijd een Humax 5600 met een 1 mtr diseqc schoteltje... en ik ben er tevreden over...

Nu ga ik verhuizen en tot mijn verbazing heb ik nu veel meer vrije zicht dan in mijn huidige huis! (fijn dus :) )

Alleen ik kan me herinneren dat het zoeken van satellieten een nogal tijdrovende bezigheid was...

Kan het niet makkelijker? Bijv. Ze stellen 1 standaard satelliet in (bijv. Sirius) en ik download een settings-file met 30 satellietten in en dit werkt dan meteen... ?

Kan dit ?

En meteen de vraag... als ik dus vrij zicht heb.... van wat tot wat kan ik dan ontvangen en wat is interessant buiten Astra, Hotbird, Eutelsat, etc... ?

Grtz,

HAWKEYE

 
Originally posted by HAWKEYE Ik heb een vraagje....

 


Ik heb sinds een langere tijd een Humax 5600 met een 1 mtr diseqc schoteltje... en ik ben er tevreden over...


 


Nu ga ik verhuizen en tot mijn verbazing heb ik nu veel meer vrije zicht dan in mijn huidige huis! (fijn dus
:) ) [ Mooi boerderijtje gekocht?]

 


Alleen ik kan me herinneren dat het zoeken van satellieten een nogal tijdrovende bezigheid was...


 


Kan het niet makkelijker? Bijv. Ze stellen 1 standaard satelliet in (bijv. Sirius) en ik download een settings-file met 30 satellietten in en dit werkt dan meteen... ? [ Yep, met de juiste lijst en Setedit bijvoorbeeld]


 


Kan dit ? [ Tuurlijk
:) ]

 


En meteen de vraag... als ik dus vrij zicht heb.... van wat tot wat kan ik dan ontvangen en wat is interessant buiten Astra, Hotbird, Eutelsat, etc... ? [ Tja, dat hangt een beetje van je interesses af. Van 45 oost tot 43 west zijn voor ieder vele intersante dingen te vinden...
;) ]

 


Grtz,



HAWKEYE
Succes met de verhuis...

 
Wizzaerd, laat alsjeblieft dat quoten achterwege als je toch geen posting doet waardoor zo'n grote quote gerechtvaardigt zou zijn.

Als je de hele quote weggelaten had en dan gewoon gereplyed had met "succes met de verhuis" was het ook duidelijk geweest.

Gebruik quote's alleen en uitsluitend indien nodig en indien er naar een specifiek stuk tekst verwijzen wordt, quote dan ook alleen dat stuk tekst, en niet het hele bericht.

Onze database is immers al vol genoeg.;)

Alvast bedankt!

Sorry Hawkeye, dat moest er even tussendoor.

 
@HAWKEYE; Mijn antwoorden staan toch tussen de haakjes [....]

@Black Tiger; Aan vakantie toe? ;) Ik had het inderdaad best wat duidelijker kunnen maken, sorry.

 
Moet wel zeggen dat de antwoorden tamelijk onzichtbaar zijn in die quote en daarnaast nog eens vrij oppervlakkig zijn ook. Sterker nog ik vind het eigenlijk geen goede antwoorden te noemen.

Als je namelijk natuurlijk antwoordt op een vraag die gesteld wordt zou de vraagsteller misschien een stukje meer geholpen zijn als je zou vertellen hoe je dat dan zo moeten bewerkstelligen.

 
Sorry Wizzaerd... ben een snelle lezer... zag het verschil niet tussen quote en jouw antwoord... hhehe.. mijn fout... ;)

En welgemeend : toch bedankt :biggrin: (ik schaam me dat ik dat niet heb gezien....)

En indeed satwatcher... is het moeilijk te doen? Is het zo simpel als ik het me voorstel? 1 satelliet positie vastzetten, settingsladen en gaan met die banaan? Verlies je dan de setting van die ene sat niet?

HAWKEYE

 
Nee Hawkeye zo makelijk is het niet. Je zal echt voor de eerste keer alle satellieten zelf moeten zoeken. Daarna kan je wel alle soorten lijsten inladen en past hij zich zelf aan. Maar eerst heeft hij nog de basissettings nodig van je eigen draaibare schotel installatie.

Op je vraag wat leuke satellieten zijn op dit moment. Ja ieder zijn eigen mening. Ligt er ook aan wat je wilt gaan doen. Echt naar tv zenders kijken of feedjes jagen.

Leuke tv satellieten zijn:

Astra 19 oost

Hotbird 13 oost

Sirius 5 oost

Hispasat 30 west

Pas 43 west

Astra 2 28 oost

Arabsat 26 oost

Leuke feedsatellieten zijn:

Eutelsat W2 16 oost

Eutelsat W1 10 oost

Eutelsat W3 7 oost

Telecom/Atlantic Bird 8 west

NSS K 21,5 west

Telstar 37,5 west

Pas 43 west

Sestar 36 oost

Eutelsat 1f2 21 oost

 
Ik zie er een paar tussen zitten die ik nu niet "bekijk"... Het zoeken was toen inderdaad een crime... Maar zo moet het schijnbaar... Ik heb er nu 5 of 6 inzitten... de bekenden... dus dat wordt meer zoeken :biggrin:

bedank voor de info!

HAWKEYE

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan